Actief Interim

Branding campagne

A Great Place To Work, daar mag je absoluut mee uitpakken

Sinds 14 maart 2017 prijkt Actief Interim 1 jaar lang in de top 10 van beste werkplekken in België en draagt ze het officiële logo ‘Great Place To Work’. Een belangrijke onderscheiding voor een organisatie die werkt met mensen én voor mensen. Aan RCA Group werd gevraagd om dit verhaal zichtbaar te maken bij alle doelgroepen van Actief Interim: eigen werknemers, bedrijven én uitzendkrachten.

De campagne bestaat uit een mix van traditionele dragers en digital media. De uitzendgroep is dan wel een Great PLACE To Work, toch zijn het vooral de MENSEN die van tel zijn. We kozen voor zwart-witfoto’s met een speels grafisch element in de huiskleuren van Actief Interim en de baseline ‘Great people to work with’. De handgeschreven typografie geeft een extra persoonlijke toets aan de boodschap.

Op het programma stond een bedankje voor de eigen werknemers: elk kantoor ontving een persoonlijk dankwoord van CEO Mark Maesen, een bloemetje en een goedgevulde fruitmand. Dat zorgde voor heel wat animo bij de medewerkers op het Actief Intranet.

In de etalages en kantoren vestigden grote posters de aandacht op het verworven label van ‘Great Place To Work’. Ook op de website van Actief Interim en op Facebook en Linkedin voorzagen we aangepaste beelden, helemaal in lijn met de campagne.

Het menselijk kapitaal van Actief Interim verdient alle aandacht. Daarom ontwierpen we een erg gesmaakte infographic die nuttige cijfers overzichtelijk en leuk op een rijtje zet.

Verder creëerden we een kort filmpje over de erkenning om te verspreiden en te promoten via Facebook en YouTube. In de loop van 2017 sturen we trouwens nog verschillende posts de wereld in over het thema via social media, netjes geprogrammeerd in het contentplan.

Team

  • Senior communicatieadviseurs:Ria Indeherberg, Wouter Buntinx
  • Communicatieadviseur (social media):Wiete Meulders
  • Art director:Marleen Thoelen
  • Grafisch vormgevers:Inne Quetin, Claudia Poorters
  • Grafisch vormgever (animatie):Gerrit Van Goethem
  • Copywriter:Christel Vaes

Meer info: