Maasmechelen Village

PR- & social media-management

Dit kwaliteitsvolle merkendorp zetten we strategisch in de etalage

Shoppers die houden van internationale merkartikelen kunnen in Maasmechelen Village alles vinden wat hun hartje begeert en dat aan interessante outletprijzen. Dat is net de kracht van dit exclusieve shoppingcenter dat lijkt op een pittoresk dorpje met gezellige restaurants, gratis parking en verkeersvrije straten. Om nóg meer volk aan te trekken, schakelde het winkelcentrum RCA Group in, zowel op vlak van social media als PR.

De uitdaging voor onze PR-experts? In een continu veranderend landschap veel méér doen dan enkel free publicity scoren door bewust te timmeren aan het merkimago en de reputatie van Maasmechelen Village. Dat doen we op basis van een strategisch en creatief plan waarbij marketing, PR, content en conversatie geïntegreerd op elkaar afgestemd zijn. Bij de praktische uitrol verzorgen we de coördinatie van alle PR-acties van a tot z tot in de kleinste details (van scenario, selectie, briefing, budgetbeheer, shooting, styling, interview, tot persbericht, enz.). Zo zetten we alles op alles om Maasmechelen Village ‘top of mind’ op de radar te krijgen bij elke shopper in de Benelux die een leuke winkeldag en uitstap wil beleven met vrienden of familie.

Op gepaste tijdstippen sturen we verzorgde persberichten de wereld in waarin we interessante content en mooie fotografie delen over lifestyle, evenementen, uittips, enz. vanuit originele invalshoeken. Zo willen we het concept van het merkendorp slim in de kijker zetten bij nationale en internationale consumenten en hen activeren voor een bezoek.

Tegelijk zetten we bewust in op merkentrouw en imagebuilding door nauwe relaties aan te knopen met invloedrijke bloggers en BV’s. Zo lanceerden we bij wijze van 360° ambassadeursactie o.a. de wedstrijd ‘what’s your new favourite handbag?’. Daarbij schakelden we de bekende en minder bekende gezichten in van Julie Taton, Armelle Gysen, Emma Gelaude, Sofie Valkiers en Griet Vanhees.

Om de consistente samenwerking met succesvolle bloggers, bekende mensen en journalisten kracht bij te zetten, verrichten we heel wat lobbywerk. We nodigen hen uit voor workshops, meetings, briefings, enz. Kortom, we doen er alles aan om hen nauw te betrekken bij de acties en uitstraling van Maasmechelen Village en stimuleren hen om dit te delen met het grote publiek.

Hoe kan je het bezoekersaantal (aka 'footfall') - ook online - kostenefficiënt doen stijgen? Dát is de vraag die onze social media-experts zich stelden. Het doel is om niet alleen eenmalige shoppers aan te spreken, maar ook modeliefhebbers die regelmatig terugkomen. Onze online strategie bestond erin om eerst de doelgroepen te bepalen en na te gaan hoe we die best kunnen stimuleren en via welk kanaal. Vervolgens gingen we concreet aan de slag met de opmaak van maandelijkse contentplannen die de Facebook-pagina voeden met boeiende en relevante posts.

Daarnaast bieden we deskundige support om het blogverhaal van Maasmechelen Village levendig te houden. De interessante blogposts die we uit onze pen toveren zijn telkens op maat van de doelgroep geschreven. Ze prikkelen de lezers om langs te komen en boosten tegelijk de SEO van de commerciële website.

Bovendien staan we als partner paraat om advies en steun te bieden bij de lancering van nieuwe campagnes op social media. We staan in voor de opmaak van social ads, sturen de diverse variaties bij om het onderste uit de kan te halen qua rendement en bereik en rapporteren achteraf duidelijk over de behaalde resultaten.

 

Team

  • Senior communicatieadviseurs:Petra Noppe, Hilde Meus, Tinne Marant
  • Communicatieadviseur:Florence Cooreman, Sigrid Vanspauwen, Jo Thuys
  • Partner:Bruno Leyssens
  • Communicatieadviseurs (social media):Elke Vanbrusselt, Jente Joris
  • Grafisch vormgever:Davine Motmans

Meer info: