Marlux

Concept, design en drukwerk van de nieuwe catalogus

De tuin(kamer) als favoriete plekje tot leven gebracht

In 2017 wilde Marlux uitpakken met een nieuwe catalogus voor consumenten om haar outdoor tegel- en klinkercollecties voor te stellen. Die moest in 3 talen voorzien worden (Nederlands, Frans en Duits) voor verspreiding in de Benelux en Duitsland. De catalogus wordt verdeeld via de bouwhandel en op aanvraag/download via www.marlux.com. Om de producten in de kijker te zetten met mooie fotografie, een onderscheidend formaat en een aansprekend concept hernieuwde Marlux opnieuw het vertrouwen in RCA Group. We stonden in voor de volledige ontwikkeling van de catalogus, van creatie over productie tot drukwerk.

‘Your home outside’, dat is de baseline van Marlux. Een mooie verwoording voor de wensen van tuinliefhebbers vandaag, want het terras buiten is een extra leefruimte geworden. De aanleg en inrichting wordt volledig afgestemd op de wensen en levensstijl van de bewoners, net zoals het interieur. Daarom kozen we voor het concept ‘Living Inside Out’. We reiken in de catalogus ideeën aan om je buitenplek om te toveren tot je favoriete kamer thuis. Tegelijk leggen we de brug naar geschikte bestratingsproducten van Marlux in een aantrekkelijke context.

In de catalogus komen er 4 tuintypes aan bod. Elk thema heeft een eigen kleur die als tab terugkomt. Een inleidende spread introduceert telkens het thema in woord en beeld. ‘Room to express’ toont tuinen waar het accent ligt op uiterlijke expressie, terwijl ‘Room to relax’ zich richt tot liefhebbers van een tuin met weinig onderhoud en luieren in de hoofdrol. ‘Room to gather’ toont omgevingen die tegen een stootje kunnen en waar samen genieten centraal staat. ‘Room to create’ tot slot biedt inspiratie voor levendige, fantasierijke tuinen.

Alle Marlux-producten worden binnen deze thema’s sfeervol voorgesteld, met hun eigenschappen als vertrekpunt. Die worden aangevuld met functionele inrichtingstips en een algemeen overzicht van beschikbare kleuren en afmetingen. De catalogus is dus een heuse bron van inspiratie met een eigenzinnig formaat van 210 x 270 mm.

Productfoto’s wisselen telkens af met sfeerbeelden om een boeiend evenwicht te bewaren.

De catalogus is meteen ook ontworpen als praktisch werkinstrument om een weloverwogen keuze te maken in buitenbestrating. Met een subtiel omvouwrandje kan je favoriete pagina’s markeren. Ook is het mogelijk om je voorkeuren aan te vinken en er iets bij te noteren. Alle praktische productinformatie wordt tot slot nog eens overzichtelijk gebundeld en weergegeven.

 

Team

  • Senior communicatieadviseur:Ria Indeherberg
  • Creative director:Bart Klerckx
  • Art director:Karolien Schroeyen
  • Grafisch vormgever:Inne Quetin

Meer info: