Thoughts 

Een mens heeft zo’n 60.000 gedachten per dag. Wij dus ook. Daar zit af en toe een interessante denkwijze, boeiende mening of leerrijk stukje tussen. Dus waarom het dan niet even delen? Gewoon, om bij te tanken. En te lezen, waar en wanneer je wil. ${ now_nl } lijkt ons eigenlijk een topmoment.

  • Spoelen of slikken Preview
    B.Bart Klerckx

    Reclame: slikken of doorspoelen?

    Is reclame per definitie irritante bagger? Zeker niet. Maar het loopt tegenwoordig steeds vaker grondig fout. Creative director Bart probeert te doorgronden waarom precies.

    Let’s read this
  • Minder cijfers meer liefde Preview beeld
    R.Ria Indeherberg

    Minder cijfers, meer liefde?

    De lijn tussen marketing en stalking is soms dunnetjes. Toch in de ogen van een ancien die al ettelijke decennia meedraait.

    Let’s read this
  • Thoughts_vans_zw
    T.Tom Van den Bergh

    Big little risks: over merken die samenwerken

    H&M deed het met Karl Lagerfeld en Lidl met Heidi Klum. Merken moeten, mogen én kunnen experimenteren. En dat levert verrassend creatieve musthaves en commerciële resultaten op.

    Let’s read this
  • 683X240 3
    P.Peter Coox

    6 quickwins in rekruterings­communicatie

    De krapte op de arbeidsmarkt wordt steeds groter en dwingt werkgevers tot steeds creatievere acties om de schaarse kandidaten aan te trekken. De ene al inventiever dan de andere.

    Let’s read this
  • Thoughts Kindhek Zw 2
    F.Francesco Caccamese

    The infinite game: are you in?

    Staat opgeven niet in jouw woordenboek? Doelstellingen zonder einddatum maken je onoverwinnelijk en wel zo...

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk Jente Zw
    J.Jente Joris

    E-mail is niet dood. Hij heeft gewoon een vriend nodig.

    Túúrlijk hebben wij een mening over e-mail en mogelijke alternatieven. Jente trok als ideaal radiogezicht naar de Reyerslaan voor een interview bij Radio 1. En dit had hij zoal te vertellen…

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk3 Zwkopie
    J.Jente Joris

    Over digitale tunnelvisie.

    Ook het slotstuk van de tv-documentaire ‘Facebook en ik’ liet content director Jente niet onberoerd. Deze keer focust hij op de manier waarop content zich kan verspreiden en hoe wij die consumeren.

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk2 Zw
    J.Jente Joris

    De waarde van eindeloos scrollen.

    Deel 2 van de drieledige docureeks ‘Facebook en ik’ was gisteren op antenne. Tim Verheyden houdt ons allemaal een spiegel voor. En wij reflecteren op onze beurt over de uitzending.

    Let’s read this
  • Thoughts Facebook Zw
    J.Jente Joris

    Is privacy een illusie op Facebook?

    Gisterenavond was Tim Verheyden op Canvas te zien in de eerste van 3 afleveringen van ‘Facebook en ik’. Wij blikken op onze beurt terug op elke uitzending, met een heel eigen bril.

    Let’s read this
  • Thoughts Mostcontagious Zw
    T.Tom Van den Bergh

    Don’t kill what you don’t know.

    “Give us a day, we’ll give you a year”. Op vlak van inzicht kunnen we weer een jaartje verder na een Londens dagje Most Contagious. Hier netjes samengebald in een 5’-read. Alstublieft.

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk Zw
    W.Wouter Buntinx

    Interne communicatie? Anything. Anywhere. Anytime.

    Hoe je met hedendaagse technologie een performant intranet bouwt én zonder kleerscheuren de eindmeet haalt.

    Let’s read this
  • Thoughts Leen Zw
    L.Leen Fourrier

    Interne communicatie: tussen mensen, op maat van mensen

    Efficiënte interne communicatie creëert loyaliteit bij je medewerkers: ze denken toekomstgericht mee en snappen waarom het bedrijf doet wat het doet.

    Let’s read this
  • Thoughts 03122018 Zw
    A.Alexander Duyvendak

    OK, Google: de toekomst van voice search advertising

    Spraakgestuurd zoekgedrag is nét dat tikkeltje anders.

    Let’s read this
  • Shutterstock 577287088 Rood2
    B.Ben Roggen

    Communicatie is liefde.

    Vandaag word je omvergekegeld door allerlei boodschappen en je neemt ze altijd maar voor een stukje op.

    Let’s read this
  • Thoughts Jurgen
    J.Jurgen Vandevelde

    Display-advertenties tonen op basis van zoekgedrag? Het kan!

    Dankzij Custom Intent kan je banners tonen aan mensen die bepaalde zoekwoorden gebruikt hebben, als aanvulling op Google Search.

    Let’s read this
  • Vote Intro12
    J.Jan Van der Cruysse

    Over een lange zondag

    Wat gebeurt er achter de schermen om de ingekleurde bolletjes uit het stemhok om te zetten in handige overzichtskaartjes en haarfijne analyses?

    Let’s read this
  • Thought Intro Kaepernick
    F.Francesco Caccamese

    What about the Kaepernick branding?

    Eén ding wat nog niet gezegd werd over de recente samenwerking tussen Nike en de controversiële American Football-speler Colin Kaepernick.

    Let’s read this
  • Adfree Overzicht
    B.Bart Klerckx

    Ad-free. Het nieuwe premium.

    Lineair televisiekijken kent een terugval. Veel kijkers nemen programma's op en bekijken ze later en spoelen die dekselse reclame dus door. 

    Let’s read this
  • Intro Header
    F.Francesco Caccamese

    'Hoe kan je de productiviteit verhogen?' versus 'Hoe kan je je job vergemakkelijken?'  

    Welke vraag leverde het meeste antwoorden op volgens jou?

    Let’s read this
  • Kleurbekennen Intro
    B.Bart Klerckx

    Kleur bekennen: hoe politiek correct moet reclame zijn?

    De vraag is in hoeverre je zo politiek correct mogelijk kan zijn in advertising zonder ongeloofwaardig over te komen.

    Let’s read this
  • Odeaancopywriter Intro
    B.Bart Klerckx & Christel Vaes

    Ode aan de copywriter.

    “Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden”. Nota bene een cliché. Welnu, wij breken dan met plezier een lans voor taal. 26 letters vs 16 miljoen pixels.

    Let’s read this
  • Igtv Intro
    J.Jente Joris

    Video: let the battle of the eyeballs begin.

    "Een video van 8 minuten op een smartphone kijken? Dat doet ge toch niet?" Euhm, jawel.

    Let’s read this
  • Intro Hashtagreclame
    N.Natalie Vanheers

    Hashtag reclame.

    De term ‘reclame’ doet mijn blog geen eer aan, maar ik ben absoluut een voorstander van regels.

    Let’s read this
  • Doyoutrustme Intro
    T.Tom Van den Bergh

    Do you trust me?

    Over vertrouwen en merken bouwen.

    Let’s read this
  • De Warmste Week
    L.Lotte Sidarow

    Waarom de warmste week wél werkt.

    Strategische tips voor een geslaagde sensibiliseringscampagne.

    Let’s read this