Een mens heeft zo’n 60.000 gedachten per dag. Wij dus ook. Daar zit af en toe een interessante denkwijze, boeiende mening of leerrijk stukje tussen. Dus waarom het dan niet even delen? Gewoon, om bij te tanken. En te lezen, waar en wanneer je wil. ${ now_nl } lijkt ons eigenlijk een topmoment.
-
Webflow: A love Story
“Oh nee, weer een nieuw platform” horen we je al denken. Dat dachten wij eerst ook. Maar het werd liefde op het eerste gezicht.
Let’s read this -
3 redenen waarom investeren in UX loont
Het belang van het UX-proces is bij onze digitale specialisten goed ingeburgerd. Toch is het niet altijd duidelijk waarom daar zoveel bij komt kijken.
Let’s read this -
Facebook schrapt de 20% regel: revolutionair! Toch?
Na een versoepeling in 2018 schrapt Facebook nu hun 20%-regel. Die stelde dat advertenties met meer dan 20% tekst in hun beelden minder bereik konden hebben dan advertenties met minder dan 20%.
Let’s read this -
Google-zoekfunctie voor jobs, nu ook in België
Meer dan een jaar geleden schreven we een eerste keer over de komst van Google for Jobs. Deze week was het dan eindelijk zover: Google breidt haar zoekfunctie nu ook in België uit voor vacatures.
Let’s read this -
Mediamerkwaardezoekers
Het beweegt in de media: continu en en vitesse. Deze recente veranderingen illustreren en bevestigen enkele betekenisvolle merktendenzen.
Let’s read this -
Wat kunnen we leren uit tien fouten die we opmerkten tijdens de coronacrisis?
Eén van de grote vaststellingen van deze crisis is dat bedrijven en consumenten digitaal een tandje bijgestoken hebben. Iedereen moest mee.
Let’s read this -
In 120 minuten naar de juiste kernvragen over de digitale toekomst van jouw organisatie
De merken die zich vandaag de juiste vragen stellen, snelle en relevante tests ontwikkelen en even snelle optimalisaties doorvoeren, zullen hun ambities blijven behalen.
Let’s read this -
In 120 minuten naar de juiste kernvragen over de digitale toekomst van jouw organisatie
De merken die vandaag de juiste vragen stellen, snelle en relevante (stress)tests ontwikkelen en even snelle optimalisaties doorvoeren, zullen hun ambities blijven behalen.
Let’s read this -
The slightly new normal
De eerste lockdown loopt net op zijn einde en de vrees voor een nieuwe besmettingsgolf is al daar. Als farmaceutisch bedrijf staan jullie op de eerste rij.
Let’s read this -
De enige strategische workhop van 120 minuten die je dit jaar nog moet volgen.
Je lost ze niet 123 op. Onze strategische workshop helpt en zet je alleszins op weg in de goede richting. In 120 minuten van strategie naar creatieve acties die passen in je langetermijnmissie.
Let’s read this -
Hoe kan jij je voorbereiden op een hoogst onzeker najaar?
In ons kot blijven deed de omzetcijfers van supermarkten geen kwaad. Ook na de versoepelingen bleef de groei aanwezig.
Let’s read this -
Hoe kan de voedingssector zich voorbereiden op een onrustig najaar?
In uw kot blijven én eten: het deed de omzetten in supermarkten pieken. De Belg is ook meer online gaan kopen en zou, volgens onderzoek van Comeos en Thomas More Hogeschool, dit ook blijven doen.
Let’s read this -
Eindelijk! Drupal 9 is daar.
We kijken (of keken) er haast even hard naar uit, zoals gamers naar een nieuw Fortnite-seizoen of naar de nieuwe PS5: Drupal 9!
Let’s read this -
Kom uit je bubbel.
Zwarte kleurvlakken in je social media timeline op dinsdag. Het was #blackouttuesday en je weet waarom.
Let’s read this -
What’s going on?
Merken hebben een andere plaats ingenomen in ons leven. Ze zijn compleet verweven in ons dagelijks leven en technologie heeft daar een enorme impact op gehad. De regels zijn nu anders.
Let’s read this -
Google lanceert Discovery ads.
Google lanceert Discovery ads: een klein fijn appje met gepersonaliseerde content.
Let’s read this -
Campagne beoordelen? Check eerst je attributiemodel.
Welke advertenties en kanalen hebben het meeste toegevoegde waarde? Dat is dé vraag die onze performance consultants dagelijks bezighoudt. It’s all about getting the bigger picture.
Let’s read this -
Facebook shop till you drop
'The Zuck' lanceerde vandaag officieel Facebook Shops. En in ongeveer 3 minuten leestijd vertellen we jou waarom dat best een goed idee is.
Let’s read this -
Zo werkt de RCA-crisiscommunicatietool
Snel, helder en effectief communiceren. Dat is essentieel als je de controle wil houden over de weerslag van een crisis in de pers en op sociale media.
Let’s read this -
4 redenen waarom je Hotjar moet gebruiken.
Waar Google Analytics eindigt, begint Hotjar. Een tool die aan de hand van heatmaps, recordings, klikpaden en enquêtes toont hoe jouw bezoekers met je website omgaan.
Let’s read this -
Quibi, de app waarvan je niet wist dat je hem nodig had.
In een overvol medialandschap een gat in de markt zoeken: je moet het maar durven. En toch denken we dat een paar zwaargewichten uit dat medialandschap daar wel eens in geslaagd kunnen zijn.
Let’s read this -
Communicatie is de achilleshiel van de coronacrisis.
Vanuit het perspectief van crisiscommunicatie bevindt de coronacrisis zich op een kantelpunt.
Let’s read this -
Moeten we nu meer of net minder adverteren?
Ook het medialandschap kreunt onder de coronacrisis. Hoe de markt verandert en hoe je hier als adverteerder best mee omgaat, vertellen we je hier.
Let’s read this -
Employer branding in coronatijden: relevanter dan ooit.
De corona-pandemie zet onze arbeidsmarkt voor immense en irrationele uitdagingen.
Let’s read this -
Rekruteren in coronatijden.
Covid-19 zet de hele wereld even ‘on hold’. Wat doe je als werkgever dan het best met vacatures en lopende wervingsprocedures: remmen of gas geven?
Let’s read this -
Over mediatraining in tijden van videocalls.
De videocall is de nieuwe realiteit voor nieuwsmakers. Daarom geven onze crisiscommunicatieconsultants nu specifieke mediatraining op afstand.
Let’s read this -
180.000 people watching eSports.
In tijden van lockdown en stopzetten van de klassieke sportcompetities zijn eSports the next big thing.
Let’s read this -
Google bindt de strijd aan tegen fake news over het coronavirus.
In tijden van een virusverspreiding zorgt Google ervoor dat de verspreiding van fake news alvast beperkt wordt. Hoe? Lezen!
Let’s read this -
Google op valentijn: voetbal, Temptation en Fortnite.
Waarvoor slaat het hart van de gemiddelde Belg nu écht sneller rond 14 februari? Niets zo verhelderend als de zoekopdrachten in Google, dus daarop richtten wij onze pijlen.
Let’s read this -
TikTok, nu ook een politiek platform?
Schattige katten, zotte dansmoves en onnozele pranks: het wemelt ervan op TikTok. De razend populaire videoapp wordt nu ook ingepalmd door politici. Wat moeten we daarvan denken?
Let’s read this -
Advertising en eSports: enter the Ninja.
Ken jij Tyler Blevins, beter bekend onder zijn nickname Ninja? Hij is het levende bewijs dat je wereldberoemd én stinkrijk kan worden met videogames. Hoe hij dat voor elkaar kreeg? We zochten het uit.
Let’s read this -
Most Contagious: nieuwe kijk op ‘goede’ communicatie.
Nee, dit is niet het zoveelste eventreport in de rij. Senior consultant Francesco Caccamese wil vooral een lans breken voor nóg straffere communicatie in 2020. Opgelet: zijn visie is besmettelijk.
Let’s read this -
Content marketing en inbound, dat is toch hetzelfde?
Of niet? De termen worden vaak door en naast elkaar gebruikt. Laten we klare taal spreken. Daarvoor hebben we slechts 300 woorden en 2 minuten van je leestijd nodig.
Let’s read this -
Relevante content automatiseren voor social? Het kan!
Het Belgische weer is wispelturig. Maar dat betekent niet dat je ads op social media dat ook moeten zijn. Zon, regen of sneeuw? Wij tonen je hoe je altijd het mooie weer kan maken.
Let’s read this -
Van top topicals naar geautomatiseerde triggers.
Blue Monday, Tournée Minérale of Internationale Dag van de Ananas. Zowat alles heeft tegenwoordig een eigen ‘dag of week van’, op het absurde af. Maar wérkt het ook echt?
Let’s read this -
Primeur in België: RCA ontwikkelt online trainingstool voor crisiscommunicatie
RCA biedt als eerste communicatiebureau in België een online tool om tijdens crisiscommunicatietraining ook het medialuik realistisch en in realtime te simuleren.
Let’s read this -
Nu al aan Kerstmis denken? Absoluut!
Wist je dat 21% van alle kerstshoppers hun aankopen start voor mid november? En als de consument bezig is met kerst, dan zijn wij dat maar beter ook.
Let’s read this -
Contentplanning: oké, maar wát gaan we vertellen?
Content sprokkelen en inplannen is vaak een hele uitdaging, of het nu dient voor social media of inbound marketing. Content director Jente Joris helpt je op weg met 3 principes.
Let’s read this -
Google for Jobs. Ben jij er klaar voor?
Rekruteren via Google wordt weldra realiteit in België. De job search tool komt overgewaaid uit Amerika, met specifieke spelregels in zijn zog. Een verwittigd werkgever is er twee waard...
Let’s read this -
Hoe Growpoly ons helpt groeien.
Een dobbelsteen, pion, zandloper en op maat gemaakt spelbord. Meer heb je niet nodig om een levendig gesprek aan te gaan met je medewerkers over je organisatie.
Let’s read this -
De (niet zo) geheime taaltools van een copywriter.
Je hoeft geen taalvirtuoos te zijn om in je pen te kruipen. Verkies je toch een foutloos, helder en gevat schrijfsel? Dan zijn de bookmarks van copywriter Christel Vaes het klikken waard.
Let’s read this -
Dit was Vlerick HR Day 2019.
Er gaat geen week voorbij of er dient zich ergens in België een hr-event aan. Consultant Peter Coox trok naar de Vlerick HR Day in Gent en kwam terug met deze insights.
Let’s read this -
Reclame: slikken of doorspoelen?
Is reclame per definitie irritante bagger? Zeker niet. Maar het loopt tegenwoordig steeds vaker grondig fout. Creative director Bart probeert te doorgronden waarom precies.
Let’s read this -
Minder cijfers, meer liefde?
De lijn tussen marketing en stalking is soms dunnetjes. Toch in de ogen van een ancien die al ettelijke decennia meedraait.
Let’s read this -
Big little risks: over merken die samenwerken.
H&M deed het met Karl Lagerfeld en Lidl met Heidi Klum. Merken moeten, mogen én kunnen experimenteren. En dat levert verrassend creatieve musthaves en commerciële resultaten op.
Let’s read this -
6 quickwins in rekruteringscommunicatie.
De krapte op de arbeidsmarkt wordt steeds groter en dwingt werkgevers tot steeds creatievere acties om de schaarse kandidaten aan te trekken. De ene al inventiever dan de andere.
Let’s read this -
The infinite game: are you in?
Staat opgeven niet in jouw woordenboek? Doelstellingen zonder einddatum maken je onoverwinnelijk en wel zo...
Let’s read this -
E-mail is niet dood. Hij heeft gewoon een vriend nodig.
Túúrlijk hebben wij een mening over e-mail en mogelijke alternatieven. Jente trok als ideaal radiogezicht naar de Reyerslaan voor een interview bij Radio 1. En dit had hij zoal te vertellen…
Let’s read this -
Over digitale tunnelvisie.
Ook het slotstuk van de tv-documentaire ‘Facebook en ik’ liet content director Jente niet onberoerd. Deze keer focust hij op de manier waarop content zich kan verspreiden en hoe wij die consumeren.
Let’s read this -
De waarde van eindeloos scrollen.
Deel 2 van de drieledige docureeks ‘Facebook en ik’ was gisteren op antenne. Tim Verheyden houdt ons allemaal een spiegel voor. En wij reflecteren op onze beurt over de uitzending.
Let’s read this -
Is privacy een illusie op Facebook?
Gisterenavond was Tim Verheyden op Canvas te zien in de eerste van 3 afleveringen van ‘Facebook en ik’. Wij blikken op onze beurt terug op elke uitzending, met een heel eigen bril.
Let’s read this -
Don’t kill what you don’t know.
“Give us a day, we’ll give you a year”. Op vlak van inzicht kunnen we weer een jaartje verder na een Londens dagje Most Contagious. Hier netjes samengebald in een 5’-read. Alstublieft.
Let’s read this -
Interne communicatie? Anything. Anywhere. Anytime.
Hoe je met hedendaagse technologie een performant intranet bouwt én zonder kleerscheuren de eindmeet haalt.
Let’s read this -
Interne communicatie: tussen mensen, op maat van mensen.
Efficiënte interne communicatie creëert loyaliteit bij je medewerkers: ze denken toekomstgericht mee en snappen waarom het bedrijf doet wat het doet.
Let’s read this -
OK, Google: de toekomst van voice search advertising
Spraakgestuurd zoekgedrag is nét dat tikkeltje anders.
Let’s read this -
Communicatie is liefde.
Vandaag word je omvergekegeld door allerlei boodschappen en je neemt ze altijd maar voor een stukje op.
Let’s read this -
Display-advertenties tonen op basis van zoekgedrag? Het kan!
Dankzij Custom Intent kan je banners tonen aan mensen die bepaalde zoekwoorden gebruikt hebben, als aanvulling op Google Search.
Let’s read this -
Over een lange zondag.
Wat gebeurt er achter de schermen om de ingekleurde bolletjes uit het stemhok om te zetten in handige overzichtskaartjes en haarfijne analyses?
Let’s read this -
What about the Kaepernick branding?
Eén ding wat nog niet gezegd werd over de recente samenwerking tussen Nike en de controversiële American Football-speler Colin Kaepernick.
Let’s read this -
Ad-free. Het nieuwe premium.
Lineair televisiekijken kent een terugval. Veel kijkers nemen programma's op en bekijken ze later en spoelen die dekselse reclame dus door.
Let’s read this -
'Hoe kan je de productiviteit verhogen?' versus 'Hoe kan je je job vergemakkelijken?'
Welke vraag leverde het meeste antwoorden op volgens jou?
Let’s read this -
Kleur bekennen: hoe politiek correct moet reclame zijn?
De vraag is in hoeverre je zo politiek correct mogelijk kan zijn in advertising zonder ongeloofwaardig over te komen.
Let’s read this -
Ode aan de copywriter.
“Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden”. Nota bene een cliché. Welnu, wij breken dan met plezier een lans voor taal. 26 letters vs 16 miljoen pixels.
Let’s read this -
Video: let the battle of the eyeballs begin.
"Een video van 8 minuten op een smartphone kijken? Dat doet ge toch niet?" Euhm, jawel.
Let’s read this -
Hashtag reclame.
De term ‘reclame’ doet mijn blog geen eer aan, maar ik ben absoluut een voorstander van regels.
Let’s read this -
Waarom de warmste week wél werkt.
Strategische tips voor een geslaagde sensibiliseringscampagne.
Let’s read this