Thoughts 

Een mens heeft zo’n 60.000 gedachten per dag. Wij dus ook. Daar zit af en toe een interessante denkwijze, boeiende mening of leerrijk stukje tussen. Dus waarom het dan niet even delen? Gewoon, om bij te tanken. En te lezen, waar en wanneer je wil. ${ now_nl } lijkt ons eigenlijk een topmoment.

  • Googleads 683x240 2x
    J.Jurgen Vandevelde

    Google lanceert Discovery ads.

    Google lanceert Discovery ads: een klein fijn appje met gepersonaliseerde content.

    Let’s read this
  • Stats 683x240 2x
    J.Jurgen Vandevelde

    Campagne beoordelen? Check eerst je attributiemodel.

    Welke advertenties en kanalen hebben het meeste toegevoegde waarde? Dat is dé vraag die onze performance consultants dagelijks bezighoudt. It’s all about getting the bigger picture.

    Let’s read this
  • Fb 683x240 2x
    J.Jente Joris

    Facebook shop till you drop

    'The Zuck' lanceerde vandaag officieel Facebook Shops. En in ongeveer 3 minuten leestijd vertellen we jou waarom dat best een goed idee is.

    Let’s read this
  • Site 683x240
    M.Maarten Vaesen

    4 redenen waarom je Hotjar moet gebruiken.

    Waar Google Analytics eindigt, begint Hotjar. Een tool die aan de hand van heatmaps, recordings, klikpaden en enquêtes toont hoe jouw bezoekers met je website omgaan.

    Let’s read this
  • Quiby 683x240 2x
    B.Ben Roggen

    Quibi, de app waarvan je niet wist dat je hem nodig had.

    In een overvol medialandschap een gat in de markt zoeken: je moet het maar durven. En toch denken we dat een paar zwaargewichten uit dat medialandschap daar wel eens in geslaagd kunnen zijn.

    Let’s read this
  • Rca crisiscomm683x240
    J.Jan Van der Cruysse & Jochem Goovaerts

    Communicatie is de achilleshiel van de coronacrisis.

    Vanuit het perspectief van crisiscommunicatie bevindt de coronacrisis zich op een kantelpunt.

    Let’s read this
  • 683x240 roze
    T.Tom, Elke & Wenche

    Moeten we nu meer of net minder adverteren?

    Ook het medialandschap kreunt onder de coronacrisis. Hoe de markt verandert en hoe je hier als adverteerder best mee omgaat, vertellen we je hier.

    Let’s read this
  • 683x240 roze
    P.Peter Coox

    Employer branding in coronatijden: relevanter dan ooit.

    De corona-pandemie zet onze arbeidsmarkt voor immense en irrationele uitdagingen.

    Let’s read this
  • RCA thought rekrutering corona preview 683x240
    P.Peter Coox

    Rekruteren in coronatijden.

    Covid-19 zet de hele wereld even ‘on hold’. Wat doe je als werkgever dan het best met vacatures en lopende wervingsprocedures: remmen of gas geven?

    Let’s read this
  • RCA thought videoconf preview 683x240
    J.Jochem Goovaerts

    Over mediatraining in tijden van videocalls.

    De videocall is de nieuwe realiteit voor nieuwsmakers. Daarom geven onze crisiscommunicatieconsultants nu specifieke mediatraining op afstand.

    Let’s read this
  • RCA thought crisis preview 683x240
    J.Jan Van der Cruysse

    Dipje.

    Never waste a crisis. Over opportuniteiten in moeilijke tijden.

    Let’s read this
  • RCA thought esports preview 683x240
    J.Jente Joris

    180.000 people watching eSports.

    In tijden van lockdown en stopzetten van de klassieke sportcompetities zijn eSports the next big thing.

    Let’s read this
  • RCA thought corona preview 683x240
    A.Alexander Duyvendak

    Google bindt de strijd aan tegen fake news over het coronavirus.

    In tijden van een virusverspreiding zorgt Google ervoor dat de verspreiding van fake news alvast beperkt wordt. Hoe? Lezen!

    Let’s read this
  • RCA thought performance preview 683x240
    A.Alexander Duyvendak

    Google op valentijn: voetbal, Temptation en Fortnite.

    Waarvoor slaat het hart van de gemiddelde Belg nu écht sneller rond 14 februari? Niets zo verhelderend als de zoekopdrachten in Google, dus daarop richtten wij onze pijlen.

    Let’s read this
  • RCA thought tiktok preview 683x240
    B.Ben Roggen

    TikTok, nu ook een politiek platform?

    Schattige katten, zotte dansmoves en onnozele pranks: het wemelt ervan op TikTok. De razend populaire videoapp wordt nu ook ingepalmd door politici. Wat moeten we daarvan denken?

    Let’s read this
  • Preview 683x240px gamer kopie
    A.Alexander Duyvendak

    Advertising en eSports: enter the Ninja.

    Ken jij Tyler Blevins, beter bekend onder zijn nickname Ninja? Hij is het levende bewijs dat je wereldberoemd én stinkrijk kan worden met videogames. Hoe hij dat voor elkaar kreeg? We zochten het uit.

    Let’s read this
  • Most contagious zw 683x240
    F.Francesco Caccamese

    Most Contagious: nieuwe kijk op ‘goede’ communicatie.

    Nee, dit is niet het zoveelste eventreport in de rij. Senior consultant Francesco Caccamese wil vooral een lans breken voor nóg straffere communicatie in 2020. Opgelet: zijn visie is besmettelijk.

    Let’s read this
  • Preview header
    J.Jente Joris

    Content marketing en inbound, dat is toch hetzelfde?

    Of niet? De termen worden vaak door en naast elkaar gebruikt. Laten we klare taal spreken. Daarvoor hebben we slechts 300 woorden en 2 minuten van je leestijd nodig.

    Let’s read this
  • Preview weather based ads 683x240px man vrouw
    B.Brecht Caenen

    Relevante content automatiseren voor social? Het kan!

    Het Belgische weer is wispelturig. Maar dat betekent niet dat je ads op social media dat ook moeten zijn. Zon, regen of sneeuw? Wij tonen je hoe je altijd het mooie weer kan maken.

    Let’s read this
  • Top topical Oreo 683x240
    J.Jente Joris

    Van top topicals naar geautomatiseerde triggers.

    Blue Monday, Tournée Minérale of Internationale Dag van de Ananas. Zowat alles heeft tegenwoordig een eigen ‘dag of week van’, op het absurde af. Maar wérkt het ook echt?

    Let’s read this
  • Preview crisistool
    B.Bruno Leyssens

    Primeur in België: RCA ontwikkelt online trainingstool voor crisiscommunicatie

    RCA biedt als eerste communicatiebureau in België een online tool om tijdens crisiscommunicatietraining ook het medialuik realistisch en in realtime te simuleren.

    Let’s read this
  • Preview crisistool
    B.Bruno Leyssens

    Zo werkt de RCA-crisiscommunicatietool

    Snel, helder en effectief communiceren. Dat is essentieel als je de controle wil houden over de weerslag van een crisis in de pers en op sociale media.

    Let’s read this
  • Shutterstock 33676372 preview
    E.Elke Vanbrusselt

    Nu al aan Kerstmis denken? Absoluut!

    Wist je dat 21% van alle kerstshoppers hun aankopen start voor mid november? En als de consument bezig is met kerst, dan zijn wij dat maar beter ook.

    Let’s read this
  • RCA THOUGHT 683x240 AUG2019 A
    J.Jente Joris

    Contentplanning: oké, maar wát gaan we vertellen?

    Content sprokkelen en inplannen is vaak een hele uitdaging, of het nu dient voor social media of inbound marketing. Content director Jente Joris helpt je op weg met 3 principes.

    Let’s read this
  • New Pantoffel Thoughts google for jobs zw
    P.Peter Coox

    Google for Jobs. Ben jij er klaar voor?

    Rekruteren via Google wordt weldra realiteit in België. De job search tool komt overgewaaid uit Amerika, met specifieke spelregels in zijn zog. Een verwittigd werkgever is er twee waard...

    Let’s read this
  • Growpoly zw 683x500 pix
    T.Tom Van den Bergh

    Hoe Growpoly ons helpt groeien.

    Een dobbelsteen, pion, zandloper en op maat gemaakt spelbord. Meer heb je niet nodig om een levendig gesprek aan te gaan met je medewerkers over je organisatie.

    Let’s read this
  • Thoughts shht zwwit 683x240
    C.Christel Vaes

    De (niet zo) geheime taaltools van een copywriter.

    Je hoeft geen taalvirtuoos te zijn om in je pen te kruipen. Verkies je toch een foutloos, helder en gevat schrijfsel? Dan zijn de bookmarks van copywriter Christel Vaes het klikken waard.

    Let’s read this
  • Thoughts Vlerick HR day 683x240 ZW
    P.Peter Coox

    Dit was Vlerick HR Day 2019.

    Er gaat geen week voorbij of er dient zich ergens in België een hr-event aan. Consultant Peter Coox trok naar de Vlerick HR Day in Gent en kwam terug met deze insights.

    Let’s read this
  • Spoelen of slikken Preview
    B.Bart Klerckx

    Reclame: slikken of doorspoelen?

    Is reclame per definitie irritante bagger? Zeker niet. Maar het loopt tegenwoordig steeds vaker grondig fout. Creative director Bart probeert te doorgronden waarom precies.

    Let’s read this
  • Minder cijfers meer liefde Preview beeld
    R.Ria Indeherberg

    Minder cijfers, meer liefde?

    De lijn tussen marketing en stalking is soms dunnetjes. Toch in de ogen van een ancien die al ettelijke decennia meedraait.

    Let’s read this
  • Thoughts_vans_zw
    T.Tom Van den Bergh

    Big little risks: over merken die samenwerken.

    H&M deed het met Karl Lagerfeld en Lidl met Heidi Klum. Merken moeten, mogen én kunnen experimenteren. En dat levert verrassend creatieve musthaves en commerciële resultaten op.

    Let’s read this
  • 683X240 3
    P.Peter Coox

    6 quickwins in rekruterings­communicatie.

    De krapte op de arbeidsmarkt wordt steeds groter en dwingt werkgevers tot steeds creatievere acties om de schaarse kandidaten aan te trekken. De ene al inventiever dan de andere.

    Let’s read this
  • Thoughts Kindhek Zw 2
    F.Francesco Caccamese

    The infinite game: are you in?

    Staat opgeven niet in jouw woordenboek? Doelstellingen zonder einddatum maken je onoverwinnelijk en wel zo...

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk Jente Zw
    J.Jente Joris

    E-mail is niet dood. Hij heeft gewoon een vriend nodig.

    Túúrlijk hebben wij een mening over e-mail en mogelijke alternatieven. Jente trok als ideaal radiogezicht naar de Reyerslaan voor een interview bij Radio 1. En dit had hij zoal te vertellen…

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk3 Zwkopie
    J.Jente Joris

    Over digitale tunnelvisie.

    Ook het slotstuk van de tv-documentaire ‘Facebook en ik’ liet content director Jente niet onberoerd. Deze keer focust hij op de manier waarop content zich kan verspreiden en hoe wij die consumeren.

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk2 Zw
    J.Jente Joris

    De waarde van eindeloos scrollen.

    Deel 2 van de drieledige docureeks ‘Facebook en ik’ was gisteren op antenne. Tim Verheyden houdt ons allemaal een spiegel voor. En wij reflecteren op onze beurt over de uitzending.

    Let’s read this
  • Thoughts Facebook Zw
    J.Jente Joris

    Is privacy een illusie op Facebook?

    Gisterenavond was Tim Verheyden op Canvas te zien in de eerste van 3 afleveringen van ‘Facebook en ik’. Wij blikken op onze beurt terug op elke uitzending, met een heel eigen bril.

    Let’s read this
  • Thoughts Mostcontagious Zw
    T.Tom Van den Bergh

    Don’t kill what you don’t know.

    “Give us a day, we’ll give you a year”. Op vlak van inzicht kunnen we weer een jaartje verder na een Londens dagje Most Contagious. Hier netjes samengebald in een 5’-read. Alstublieft.

    Let’s read this
  • Thoughts Netwerk Zw
    W.Wouter Buntinx

    Interne communicatie? Anything. Anywhere. Anytime.

    Hoe je met hedendaagse technologie een performant intranet bouwt én zonder kleerscheuren de eindmeet haalt.

    Let’s read this
  • Thoughts Leen Zw
    L.Leen Fourrier

    Interne communicatie: tussen mensen, op maat van mensen.

    Efficiënte interne communicatie creëert loyaliteit bij je medewerkers: ze denken toekomstgericht mee en snappen waarom het bedrijf doet wat het doet.

    Let’s read this
  • Thoughts 03122018 Zw
    A.Alexander Duyvendak

    OK, Google: de toekomst van voice search advertising

    Spraakgestuurd zoekgedrag is nét dat tikkeltje anders.

    Let’s read this
  • Shutterstock 577287088 Rood2
    B.Ben Roggen

    Communicatie is liefde.

    Vandaag word je omvergekegeld door allerlei boodschappen en je neemt ze altijd maar voor een stukje op.

    Let’s read this
  • Thoughts Jurgen
    J.Jurgen Vandevelde

    Display-advertenties tonen op basis van zoekgedrag? Het kan!

    Dankzij Custom Intent kan je banners tonen aan mensen die bepaalde zoekwoorden gebruikt hebben, als aanvulling op Google Search.

    Let’s read this
  • Vote Intro12
    J.Jan Van der Cruysse

    Over een lange zondag.

    Wat gebeurt er achter de schermen om de ingekleurde bolletjes uit het stemhok om te zetten in handige overzichtskaartjes en haarfijne analyses?

    Let’s read this
  • Thought Intro Kaepernick
    F.Francesco Caccamese

    What about the Kaepernick branding?

    Eén ding wat nog niet gezegd werd over de recente samenwerking tussen Nike en de controversiële American Football-speler Colin Kaepernick.

    Let’s read this
  • Adfree Overzicht
    B.Bart Klerckx

    Ad-free. Het nieuwe premium.

    Lineair televisiekijken kent een terugval. Veel kijkers nemen programma's op en bekijken ze later en spoelen die dekselse reclame dus door. 

    Let’s read this
  • Intro Header
    F.Francesco Caccamese

    'Hoe kan je de productiviteit verhogen?' versus 'Hoe kan je je job vergemakkelijken?'  

    Welke vraag leverde het meeste antwoorden op volgens jou?

    Let’s read this
  • Kleurbekennen Intro
    B.Bart Klerckx

    Kleur bekennen: hoe politiek correct moet reclame zijn?

    De vraag is in hoeverre je zo politiek correct mogelijk kan zijn in advertising zonder ongeloofwaardig over te komen.

    Let’s read this
  • Odeaancopywriter Intro
    B.Bart Klerckx & Christel Vaes

    Ode aan de copywriter.

    “Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden”. Nota bene een cliché. Welnu, wij breken dan met plezier een lans voor taal. 26 letters vs 16 miljoen pixels.

    Let’s read this
  • Igtv Intro
    J.Jente Joris

    Video: let the battle of the eyeballs begin.

    "Een video van 8 minuten op een smartphone kijken? Dat doet ge toch niet?" Euhm, jawel.

    Let’s read this
  • Intro Hashtagreclame
    N.Natalie Vanheers

    Hashtag reclame.

    De term ‘reclame’ doet mijn blog geen eer aan, maar ik ben absoluut een voorstander van regels.

    Let’s read this
  • Doyoutrustme Intro
    T.Tom Van den Bergh

    Do you trust me?

    Over vertrouwen en merken bouwen.

    Let’s read this
  • De Warmste Week
    L.Lotte Sidarow

    Waarom de warmste week wél werkt.

    Strategische tips voor een geslaagde sensibiliseringscampagne.

    Let’s read this