B.Bruno Leyssens

RCA biedt als eerste communicatiebureau in België een online tool aan om tijdens crisiscommunicatietraining ook het medialuik realistisch en in realtime te simuleren. Tijdens de oefening krijgen deelnemers live verslaggeving over de crisis op verschillende nieuwssites en sociale media. Dat verhoogt de intensiteit van de training én geeft een nog beter beeld van hoe het er tijdens een echte crisis aan toegaat.

Realistische berichtgeving voor maximale simulatie

De RCA-crisiscommunicatietrainer is de eerste toepassing in België met gesimuleerde (online) media in een realistische omgeving. Bruno Leyssens, partner bij RCA: De deelnemers ontvangen in realtime berichten op ‘echte’ nieuwssites en sociale media die inspelen op de crisis. Zo krijgen ze - in een 100% veilige omgeving - een goede simulatie van de druk die ontstaat bij een echte crisis.” Hoe dat precies in zijn werk gaat, ontdek je hier.

Net dit soort oefeningen ontbrak tot vandaag in crisiscommunicatietraining”, voegt Leyssens eraan toe. RCA ontwikkelde de tool met haar Nederlandse partner ConnectTools, een zusterbedrijf van V&R dat een referentie is op het vlak van crisismanagement. V&R ondersteunt en adviseert organisaties inzake veiligheid en crisismanagement, vooral in Nederland, via detachering en opleidingen.

Crisisbeheer en crisiscommunicatie gaan hand in hand

RCA wil zich nog meer op crisiscommunicatie toeleggen. In die zin is de nieuwe tool een belangrijke stap vooruit. Maar er is meer. “We zien een duidelijke evolutie waarbij bedrijven het crisisbeheer en de crisiscommunicatie niet meer afzonderlijk bekijken. Terecht, want beide processen gaan hand in hand. Voortaan kan RCA ook op die vragen een antwoord bieden”, zegt Leyssens. Dankzij de online trainingstool is dit zelfs de sterkste oplossing in de Benelux, perfect af te stemmen op maat van de klant.

Over RCA

RCA, met vestigingen in Hasselt en Brussel, behoort tot de top 5 van onafhankelijke communicatiebureaus in België. Met een 80-tal specialisten zet het agentschap ambitieus in op de naadloze samenwerking tussen klanten, experts (consultancy) en het traditionele bureau (agency). Enkele strategische expertises: branding, crisiscommunicatie, performance marketing, content marketing, employer branding, pr, corporate communicatie, interne communicatie, sociale media. In 2018 realiseerde RCA een jaaromzet van circa 16 miljoen euro.

Meer info?

RCA I Bruno Leyssens (partner) I Tel. 0473 69 51 05 I bruno.leyssens@rca.be I www.rcapress.be

Show some love, share this article