Digitaal wint nog meer aan belang
Als bedrijf in de drankensector ben je vaak afhankelijk van anderen in de keten. Van de rekkenvuller in de supermarkt tot de horeca-eigenaar die al dan niet eenzijdig beslist om een nieuwe manier te zoeken om zijn klanten te bereiken. Eén ding staat vast: de consument zal steeds meer gebruik maken van digitale middelen vooraleer met jouw producten in contact te komen. Niets nieuws, al kwam die evolutie wel in een flinke stroomversnelling. Moeten we consumenten stock laten reserveren in horecazaken zoals een bekende bierbrouwer slim gedaan heeft? Of is het nu het moment om rechtstreeks aan consumenten te leveren?
Die keuze zal verschillend zijn op basis van je specifieke context. Wat je wel kan doen, is de mogelijkheden van performance marketing, om de shopper journey te beïnvloeden, maximaliseren. Menig adverteerder zal de lacunes van de huidige digitale strategie ingezien hebben. Bereid je nu voor op het eindejaar en maak van de veranderende context, van dat ‘nieuwe normaal’, gebruik om te winnen van je concurrenten in een piekperiode van de markt.
Koester je medewerkers en stakeholders
Sociale media hebben geboomd tijdens de crisis. Iedereen is meer geconnecteerd. Nog maar eens een reden om goed te communiceren met onze interne medewerkers en relaties. Samen met je personeel werk je immers elke dag aan en voor je producten. Je medewerkers zijn je grootste ambassadeurs. Laten we, vanuit de nieuwe inzichten, vandaag al proactief scenario’s bedenken en op poten zetten om hen te informeren en te betrekken mochten er nieuwe maatregelen genomen worden.
Ook partners, pers en influencers waren tijdens de pandemie zeer actief in het maken van relevante content. Een aantal adverteerders hebben hier slim op ingespeeld. Door middel van goede verhalen en samenwerkingen kan ook jij je doelgroep bereiken en zo bijdragen aan een succesvol vierde kwartaal.
Je voorbereiden op dit najaar? Of wil je dit artikel bespreken? Neem gerust contact op.