Rsca Ok
Bayer Slaken 01Ok
  • Corporate PR

    Maak een einde aan droge persberichten over economische resultaten, overnames en managementswissels. Tenzij je per se je publiek niet au sérieux wil nemen. Video’s, outdooractivaties, round tables, debatten, opiniestukken en meer van dat fraais, verhogen je authenticiteit en PR-ability. Ze worden dan ook steeds belangrijker als corporate communicatiemiddel naar journalisten. Corporate PR en corporate communicatie in haar geheel winnen aan belang. Zeker in een tijd waarin Corporate Social Responsability (CSR) bovenaan de strategische agenda staat, moeten we breder denken en communiceren over waar een bedrijf voor staat, welke waarden het uitdraagt en welke bijdrage het levert aan de maatschappij. We moeten het een gezicht geven en de buitenwereld transparant laten zien wat er achter de schermen gebeurt.

  • Consumer PR

    Positieve aandacht van media en/of influencers voor je (nieuwste) product, is een kwestie van de perfecte balans zoeken. Tussen ‘te commercieel’ en ‘te generiek’. Tussen een ‘interessant verhaal voor jou’ en een ‘interessant verhaal voor de journalist/influencer’. Journalisten willen sterke, relevante verhalen brengen. Geen verdoken advertenties. Net zoals de meeste influencers die gehecht zijn aan hun eigen signatuur en dus erg selectief zijn in de merken waaraan ze gelinkt willen worden.

  • 3 x C

    Content, creativiteit en credibiliteit zijn bepalend in elke PR- evenwichtsoefening. Om het concreet te maken: een persbericht over de heruitgave van een grijze schoen - ook al is het een classic van New Balance - wordt zelden een groot PR-succes. Maar maak je een video waarin je danser, acteur en choreograaf Ish Ait Hamou laat uitleggen waarom hij grijs wil zijn en niet zwart-wit, waarin waarden als ‘fearless’ en ‘independent’ aan de schoen gelinkt worden, dan springt de hele pers op je verhaal én scoor je een schot in de roos bij influencers en op social media. Zo’n verhaal opbouwen vergt vakkennis, planning en uitstekende persrelaties. Check. En een gezonde portie lef en creatief denken, zonder de juiste boodschap en het product uit het oog te verliezen. Double check. Wham bam thank you ma’am.

Related work

New Balance

A couple of shades of grey.

Een iconische sneaker opnieuw introduceren op een geheel atypische manier? Say no more, we komen af.

Show me more
Hallmark

Vergeet geen kaartje te sturen, eh!

Wie kaartjes denkt, denkt Hallmark. RCA introduceert het merk op de Vlaamse markt.

Show me more
UCLL

Beestachtig gedrag op PKP.

Wie Pukkelpop weleens frequenteert, kon er niet langs kijken: de alpaca’s. Daar zitten wij voor iets tussen.

Show me more
Bayer Animal Health

De zéér langzame killer.

Elke dag sluipen er in je tuin enkele koelbloedige moordenaars rond. Hoog tijd om daar iets aan te doen.

Show me more