A couple of shades of grey.
Een iconische sneaker opnieuw introduceren op een geheel atypische manier? Say no more, we komen af.
Show me morePositief in the picture staan met een juist en relevant verhaal: dat wil elk bedrijf. Want een mooi, authentiek artikel of interessante reportage over je business of producten betekent een boost voor je imago en geloofwaardigheid. PR is vandaag dan ook een bepalend onderdeel van elke succesvolle communicatiestrategie.
Maar hoe trek je de aandacht van journalisten? Welke verhalen breng je best? Waar breng je ze? En hoe hou je de controle over de manier waarop je boodschap gebracht wordt? That’s where we come in. Enter PR.
Maak een einde aan droge persberichten over economische resultaten, overnames en managementswissels. Tenzij je per se je publiek niet au sérieux wil nemen. Video’s, outdooractivaties, round tables, debatten, opiniestukken en meer van dat fraais, verhogen je authenticiteit en PR-ability. Ze worden dan ook steeds belangrijker als corporate communicatiemiddel naar journalisten. Corporate PR en corporate communicatie in haar geheel winnen aan belang. Zeker in een tijd waarin Corporate Social Responsability (CSR) bovenaan de strategische agenda staat, moeten we breder denken en communiceren over waar een bedrijf voor staat, welke waarden het uitdraagt en welke bijdrage het levert aan de maatschappij. We moeten het een gezicht geven en de buitenwereld transparant laten zien wat er achter de schermen gebeurt.
Positieve aandacht van media en/of influencers voor je (nieuwste) product, is een kwestie van de perfecte balans zoeken. Tussen ‘te commercieel’ en ‘te generiek’. Tussen een ‘interessant verhaal voor jou’ en een ‘interessant verhaal voor de journalist/influencer’. Journalisten willen sterke, relevante verhalen brengen. Geen verdoken advertenties. Net zoals de meeste influencers die gehecht zijn aan hun eigen signatuur en dus erg selectief zijn in de merken waaraan ze gelinkt willen worden.
Content, creativiteit en credibiliteit zijn bepalend in elke PR- evenwichtsoefening. Om het concreet te maken: een persbericht over de heruitgave van een grijze schoen - ook al is het een classic van New Balance - wordt zelden een groot PR-succes. Maar maak je een video waarin je danser, acteur en choreograaf Ish Ait Hamou laat uitleggen waarom hij grijs wil zijn en niet zwart-wit, waarin waarden als ‘fearless’ en ‘independent’ aan de schoen gelinkt worden, dan springt de hele pers op je verhaal én scoor je een schot in de roos bij influencers en op social media. Zo’n verhaal opbouwen vergt vakkennis, planning en uitstekende persrelaties. Check. En een gezonde portie lef en creatief denken, zonder de juiste boodschap en het product uit het oog te verliezen. Double check. Wham bam thank you ma’am.
How can we be at your service?