De XII werken van Decathlon.
Klanten lopen de deuren van elk Belgisch Decathlon-filiaal plat. Maar 1.700 medewerkers: hoe houd je daar de teamspirit in?
Show me moreVoor een (potentiële) werkgever is het vandaag moeilijker en tegelijk meer noodzakelijk dan ooit om te tonen waar hij voor staat, wat hij te bieden heeft en wat zijn bedrijfsvisie is. Radicaal transparant is nu eenmaal de norm. Voor wat je extern communiceert naar veeleisend talent én voor de gesprekken tussen collega’s aan de koffieautomaat. Je toekomstige werknemers zijn steeds beter ingelicht en mondiger.
Veel vacatures dus, en te weinig talent om dat allemaal in te vullen. Er staat dus flink wat druk op de arbeidsmarkt. Dat maakt employer branding net zo boeiend. Je brengt de juiste mensen en organisaties samen en zorgt voor een haast boeddhistisch evenwicht tussen strategie, creatie en tactiek.
Employer branding betekent zoveel als 'het bepalen wie je bent en niet bent, als werkgever'. En dat ook vertellen of laten vertellen door je eigen mensen. Je bent nu eenmaal niet uniek (sorry!), maar dat hoeft ook niet. Dat authentieke is wél essentieel. Daarom tekenen we je strategie niet uit aan de vergadertafel. We kiezen resoluut voor een workshop, met trajecten op zoek naar de realiteit, met een coherent verhaal in corporate communicatie en marketing. Dat vertalen we naar boeiende verhaallijnen, gekoppeld aan gerichte acties.
Een sterk employer brand is herkenbaar. Aantrekkelijk. Soms verrassend, maar steeds doordacht. Niets zonder reden. Eigen mensen staan immers centraal. Mensen die samenwerken, dat levert fijne verhalen op. Verhalen die je als potentiële werknemer wil lezen, want ze geven de meest waarheidsgetrouwe blik op je toekomst. Er zijn nu eenmaal weinig dingen zo ingrijpend als een nieuwe job. Nieuwe collega’s, nieuwe work-life-balans, nieuwe financiële situatie.
Weet wel: een mooi verhaal dat niemand leest, is waardeloos. Een uitgekiende mediamix, van de klassieke jobboards en print ads tot social media, is vandaag essentieel binnen employer branding.
Binnen HR-processen is continue evaluatie vanzelfsprekend. Voor employer branding is dat niet anders. Wij kiezen resoluut voor een resultaatgerichte aanpak. Met duidelijke metrics en glasheldere rapportage. Zo weten we steeds beter welke media en methodes werken. En dat kan voor elk profiel anders zijn. Zo halen we ook het meeste uit je campagnes. Ongeacht of we werken rond awareness of net zeer tactisch functies willen invullen.
How can we be at your service?