Crisiscom1
Crisiscom2
  • Think

    Een adequate en efficiënte crisisrespons is net zo belangrijk als het afhandelen van de situatie an sich. Achter de schermen ontmijnen en tegelijk voor de schermen transparant communiceren kan enkel wanneer je alle ‘ducks in a row’ hebt.

    Hoe vaak gebeurt het niet dat iemand thuis pas een alarmsysteem installeert nadat er ingebroken is? Met crisissituaties is dat krek hetzelfde. Je plan van aanpak moet klaar zijn voor er überhaupt een crisis is.

    Voorbereiding is dus alles, met je crisismanagement en communicatieplan als exponent. Door vooraf je processen, mensen en middelen op elkaar te af te stemmen, kan je sneller en efficiënter schakelen.

  • Do

    Als de rode lamp toch gaat branden, zijn onze adviseurs er om je met raad en daad bij te staan. Achter de schermen, maar evenzeer als woordvoerder indien nodig. We ondersteunen je in elk aspect. Van online monitoring en social care tot het opstellen van de juiste boodschappen en holding statements.

  • Learn

    Elke crisis wapent je beter tegen de volgende. Op voorwaarde dat je je prestaties analyseert. Dankzij het crisislogboek houden we stap voor stap de genomen acties bij. Nadien bekijken we waar eventuele bottlenecks opdoken en verholpen konden worden. Dit kan gaan van kleine praktische ingrepen (niet voldoende stopcontacten in de warroom) over een significante bijsturing van processen tot meer diepgaande training van bepaalde personen. Hebben we al gezegd dat we jarenlange ervaring hebben in mediatraining en -coaching?