Contentmarketing1
Bayer Slaken 01Ok
  • Brand thinking

    Een duidelijke vlag betekent dat een merk helder moet zijn.
    Het moet je vastpakken en duidelijk zeggen: “dit zijn wij!” en “dit hebben we te vertellen.”
    Zonder te vervallen in een ‘uniek’-fetisj. Uniek zijn is heel erg nice to have, maar de echte noodzaak is een oprecht en echt verhaal. Een verhaal dat je publiek begrijpt en dat bevestigd wordt door je medewerkers en klanten.

    Het merkdenken bij RCA vertrekt steeds vanuit samenwerking. Wederzijds begrip (als in: begrijpen we elkaar) schept een duurzaam kader. En die sterke krijtlijnen zijn nodig om je merk doelgericht te beheren en uit te bouwen.

    Ons merkdenken focust op klanten en op de toekomst. Ook hier meten we voortdurend, stellen we bij en verbeteren we. Iteratief. “One small step at a time”, zei een wijze bergbeklimmer ooit.

  • Brand story

    Samengebracht vormt dit de fundering voor een solide merkverhaal dat je volledige doen en laten mee vormgeeft. Wie ben je, wat vind je belangrijk en hoe ga je daarmee om, maar ook waarvoor of voor wie doe je het allemaal. Dit merkverhaal is de eerste stap in de waaier van mogelijke merkuitingen. Het stelt ons in staat om voor je merk te beoordelen welke boodschappen voor welke doelgroepen het meeste impact creëren, in welke vorm dan ook. De sterkste merkverhalen worden (samen)gevat in een overkoepelende gedachte of baseline. Een superverhaal is er immers een dat aan enkele woorden genoeg heeft. Vorsprung Durch Technik, Just Do it, Think Different, Let’s Create Impact.

    Zo’n verhaal is ook intern bepalend. Vormgegeven in een merkboek geeft dat verhaal richting en goesting aan je medewerkers, in plaats van enkel te focussen op de traditioneel beperkende richtlijnen van een merkenbeleid.

  • Brand design

    Wie herkenbaarheid en begrijpbaarheid zegt, zegt meteen: sterke identiteit. Om deze vorm te geven, trekken we alle registers open: merknaam, logo, huisstijl, tone of voice, digitale stijlgids, soundlogo, … We werken hiervoor zowel met eigen designers en creatievelingen als (internationale) partners. De lat ligt over de hele lijn hoog. In het design van een merk gaan we ver. Het is jouw vlag. Daar gaan we allesbehalve licht over.

Related work

Vanden Borre

We zijn er op momenten die er écht toe doen.

Hoe blijf je relevant en jong wanneer je concurreert met nieuwe 'coole' tegenstanders?

Show me more
Vias

BOB: eentje is geentje.

BOB is een icoon qua verkeersveiligheid en al meer dan enkele jaren het nuchterste paard in de RCA-stal.

Show me more
G-Sport Vlaanderen

G-noeg g-lachen.

RCA draagt élke sporter met een handicap een warm hart toe. Sporters met véél passie, maar veel te weinig aandacht. Behalve van ons.

Show me more