We like to move it, move it

Opvallen? Dat wordt in onze vluchtige samenleving steeds moeilijker. Zeker als je complexe informatie snel en to the point wil overbrengen. Gelukkig bestaan er allerlei manieren om toch ongebreidelde aandacht te krijgen én vast te houden. Animatie is er eentje van... Door slim te spelen met beweging, timing en ritmiek kan je quasi elk verhaal tot leven wekken en de kijker intrigeren. Uitstijgen boven stilstaande beelden? Dat kan met kleine kunst, maar ook met groter vliegwerk. In wat volgt, verklappen we een paar kneepjes van het vak…

 

Fotogalerij

Heb je net een persvoorstelling, beursdeelname of personeelsevent achter de rug en wil je een berg foto's delen? Met een statische presentatie kom je niet zo ver, want na 5 beelden haakt de kijker ongetwijfeld af. Een geanimeerde fotogalerij daarentegen blijft ‘plakken’. Zo hebben wij de SweeTT van Audi onlangs uitgebreid in de spotlights gezet.

Bekijk het filmpje

 

Kinetische typografie

Als je véél te vertellen hebt en doorlopende tekst absoluut wil vermijden, dan kan kinetische typografie soelaas bieden. Deze animatietechniek is ideaal om je verhaal inventief over te brengen zonder de aandacht te verslappen. We creëerden een voorstelling voor VVSG/BRO met heel wat voorbeelden, maar de mogelijkheden zijn legio.

Ontdek het hier

 

Eenvoud troef

Hou je het liever minimalistisch? Een animated GIF is niet alleen stilistisch strak, maar is online ook snel ingeladen én klaar in een wip. Ideaal voor een top topical op Facebook of een subtiele aandachtstrekker op je homepagina. Bekijk deze voorbeelden voor Aperol Spritz maar eens.

Infografiek

Wil je een grote hoeveelheid data op een interessante manier weergeven? Met een geanimeerde infografiek worden cijferreeksen en statistieken plotsklaps boeiend. Let er wel op dat de stijl mooi aanleunt bij de inhoud. Naar aanleiding van de eerste verjaardag van het social media-kanaal van De Lijn ontwierpen wij een amusant filmpje...

Check it out

 

Cinemagraph

Een andere eyecatcher is de cinemagraph. Met deze techniek ‘bevries’ je alle beweging in een opname, buiten 1 enkel opvallend element van een omgeving of persoon. Zo creëer je een magische, sprookjesachtige sfeer die zonder twijfel opvalt tussen alle andere beelden:

Stop-motion

Een techniek die bijna zo oud is als de cinema zelf is stop-motion. Door frame per frame opnames te maken en die met moderne digitale hulpmiddelen vlot aan elkaar te rijgen, bekom je meteen een speciaal effect. Een tijdje geleden stelde ons creatieve team een tv-spot samen voor Max Havelaar om de ‘Switch naar Fair Trade’ aan te kondigen. De animatie liep op Eén en Canvas en kreeg heel wat persbelangstelling.

Bekijk het filmpje

 

All the way

Je kan natuurlijk ook het volledige arsenaal aan animatietechnieken uit de kast halen om je boodschap de wereld in te sturen. Met 3D-technieken, cameraprojecties en digitale montages kan je héle mooie filmpjes samenstellen die nog lang blijven nazinderen. Voor Bayer klaarden we de klus in 3 mini tv-spots. Kort, maar krachtig!

Check it out

 

Nu is het aan jou!

Animatie biedt oneindige mogelijkheden om je boodschap aantrekkelijk te verpakken zodat die zeker gezien en beleefd wordt. Geen idee welk format het beste bij je verhaal past? Of hoe je dit technisch gezien moet realiseren? Wij wel, dus contacteer ons gerust. Samen creëren we maximale impact!