Wat tweet er uit het struikgewas? Het is een… boswachter!

Het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) werkt elke dag aan het behoud, de bescherming en de ontwikkeling van natuurgebieden, bossen en parken in Vlaanderen. Die rol kan de organisatie enkel verwezenlijken dankzij de inzet en passie van haar veldmedewerkers, boswachters en regiobeheerders. Hoog tijd dus om hen wat meer op de voorgrond te plaatsen…

Ambassadeurs op Twitter

Samen met ANB bedachten de experts van RCA Group een nieuw extern communicatieplan. Om de mensen achter het Vlaamse natuurbeheer een gezicht te geven, blijkt Twitter een ideaal kanaal. RCA Group stoomde 5 boswachters en 1 regiobeheerder klaar om tweets en foto’s de digitale wereld in te sturen via hun eigen profiel. Daar gingen uitvoerige mediatraining, grondige voorbereiding en strategische begeleiding aan vooraf! Voortaan heeft de typische boswachter dus niet langer een baard en hoed, maar een smartphone in de hand.

Natuurbeleving boven alles

Via sociale media houden ze contact met het brede publiek uit de regio. Alles wat er reilt en zeilt in de bossen en parken wordt gedeeld en de rol van de mens in de natuur staat centraal. Zo kan iedereen op een leuke manier kennismaken met de plaatselijke natuurgebieden. Benieuwd naar wat de boswachters van het ANB te vertellen hebben? Neem hier een kijkje!

 

Nog meer interactie op komst

In de nabije toekomst gaat het ANB zelfs nog een stapje verder in het tweerichtingsverkeer via sociale media. Naast aanwezigheid op Facebook en Twitter wordt er binnenkort een vernieuwde belevingswebsite gelanceerd. In samenwerking met RCA Group wil de organisatie zo nog meer interactie stimuleren met natuurgebruikers. De medewerkers van het ANB spelen daarin uiteraard een belangrijke rol als aanspreekpunt en promotor van de natuur in Vlaanderen.