RCA Group maakt Antwerpse Haven properder

RCA Group bedacht voor de Haven van Antwerpen een campagne voor propere lucht in de haven. Ondernemers, omwonenden en werknemers worden gestimuleerd om over te stappen naar groenere vrachtwagens en personenwagens. Wij stonden in voor de strategische begeleiding, het concept en de vormgeving van deze campagne.

De Antwerpse havengemeenschap onderneemt tal van initiatieven om de haven duurzaam uit te bouwen. De verbetering van de luchtkwaliteit is zo’n gezamenlijke ambitie. Diverse inspanningen dragen al bij aan een properdere lucht. De campagne roept dan ook op tot participatie en vertrekt vanuit een positieve insteek.

RCA Group verlaagt de drempel om dit topic aan te snijden met een vleugje absurditeit en confrontatie. Het gegeven van propere lucht wordt gesymboliseerd door de lucht letterlijk proper te maken. In beeld zien we een traditionele poetsvrouw die de lucht aan het stofzuigen is. Bevreemdend en opvallend. In een teaservideo zien we diezelfde dame op verschillende plaatsen in de haven opduiken.

De campagne wordt uitgerold via social media, advertenties, affiches, roll-ups en een communicatietoolbox die bedrijven kunnen bestellen om de boodschap mee uit te dragen. Verschillende bedrijven in de haven treden op als ambassadeurs.