Marc Dupain naar RCA Group

Vanaf 1 december wordt voormalig VTM-nieuwsanker Marc Dupain de nieuwe Director Business Development bij RCA Group. Met Dupain willen we onze klantenkring verder uitbreiden en inzetten op de huidige groei. Naast Marc Dupain werden er nog 2 communicatieadviseurs aangetrokken. RCA Group telt zo’n 65 medewerkers, in Hasselt en in Brussel.

Marc Dupain is jurist van opleiding en begon zijn loopbaan als advocaat aan de balie van Tongeren. Hij was ook 2 jaar ombudsman en woordvoerder bij Test-Aankoop. Veruit de meeste mensen zullen hem echter kennen als journalist en nieuwsanker bij VTM en als gezicht van de actie Levenslijn. Ook na zijn tv-carrière bleef hij bij Medialaan actief als hoofd Public Affairs. De afgelopen 2 jaar was Marc Dupain als zelfstandig consultant en mediatrainer aan de slag.

Nieuwe functie als Director Business Development

Op 1 december komt er dus een nieuwe uitdaging aan voor de ervaren Marc Dupain. Ivo Clerix, gedelegeerd bestuurder: "Director Business Development is een nieuwe functie bij RCA Group en we zijn verheugd dat iemand als Marc Dupain die opdracht heeft aanvaard. Met zijn netwerk en ervaring beantwoordt hij perfect aan het profiel dat we zochten: iemand die niet alleen onze eigen expertises versterkt, maar ook de flair heeft om deze op nationaal niveau nog meer op de kaart zetten.”

Ook Marc Dupain gelooft sterk in deze nieuwe stap: “‘Let’s create impact’ is de baseline van RCA Group en dat ligt in het verlengde van wat ik altijd al heb gedaan. Het is een mooie communicatiegroep met veel creatief talent, expertise en gedreven mensen. Ook merk ik veel ambitie om de duidelijke groeimogelijkheden voluit te benutten. Dat heeft me overtuigd en van bij het eerste contact voelde ik veel goesting om eraan te beginnen.”

Naast Marc Dupain zijn zopas nog 2 communicatieadviseurs de rangen van RCA Group komen versterken. Sarah Op de Beeck (27) maakt de overstap van Connect naar RCA Public, als expert in overheidscommunicatie. En Tine Wouters (28) komt van bij Square Melon (sinds 2014 Bananas) en heeft expertise in merkactivatie en branding.