“Hallo, wij willen op een creatieve manier iets weggeven”

Wil je klant via een leuke online wedstrijd iets weggeven? Dan kan het idee niet creatief genoeg zijn. Misschien hoop je wel de prijs voor beste campagne in de geschiedenis der campagnes weg te kapen. Haal de champagne al maar boven…

Hold your horses!

Groen licht gekregen? Dat is hét moment om je computer even uit te schakelen en te beginnen vanaf de basis. Wat is het doel van de klant? Op welke manier wil hij dat bereiken? En hoeveel budget is er nodig om zo efficiënt mogelijk te werken? Wil je creatief zijn, dan ligt dat niet aan het torenhoge budget om iets wereldschokkends te ontwerpen. Het komt er vooral op aan om iets te maken dat wérkt. Functionaliteit is in dit geval je hoogste troefkaart. Creativiteit mag efficiëntie niet voorbijsteken.

Mobile first? Zeker weten

Al te vaak worden er applicaties ontwikkeld voor desktop om daarna pas te beseffen dat de mobiele versie niet optimaal werkt. Het is een knop die veel mensen nog moeten omdraaien. Staat je mobiele creatie op punt, dan zal ook je desktopversie van goede kwaliteit zijn. En is mobiel de essentie van je campagne, dan kan je de franjes van desktop er achteraf altijd nog bij verzinnen. Niet onbelangrijk ook: je ‘click-through rate’ of CTR ligt sowieso hoger als je kiest voor een mobiele versie met een goed verhaal.

Het zit hem in de kleine dingen

Er zijn misschien genoeg mensen die Facebook afschuimen op zoek naar wedstrijden om iets te winnen. Toch is dat niet wat de gemiddelde drukbezette Facebook-gebruiker doet… Zorg je voor een tof, eenvoudig en laagdrempelig concept? Dan klikken de mensen met plezier op je boodschap. Trek de aandacht met leuke, simpele copy en een duidelijke call-to-action. Zo weten ze meteen wat ze mogen verwachten.

Voor ŠKODA houden wij het ‘Simply Clever’

Koppel je het geheel aan een gestructureerde advertentiecampagne die je nog kan bijsturen, dan is de kans op een succesverhaal groot. Zo ontwikkelden wij voor autofabrikant ŠKODA een leuke wedstrijdapp om tickets te bemachtigen voor de Memorial Van Damme. Deelnemers moeten een timer zo dichtbij mogelijk laten stoppen op het huidige wereldrecord op de 100 meter. Ook op Facebook overhalen we zoveel mogelijk mensen om deel te nemen aan het spel. Zo streven we met een beperkt budget naar maximaal rendement. Of noem het gewoon ‘Simply Clever’, zoals ŠKODA het zelf zegt.