Content marketing, yes we can

‘Content is king’… Die buzzword bingo heb je waarschijnlijk al vaak genoeg gehoord en misschien ook meegespeeld. Met de opkomst van sociale media is content steeds belangrijker en zelfs onmisbaar geworden. Alles moet leuk zijn, engagement opleveren en liefst ook ruimte laten voor interactie. Likes, shares en comments sprokkelen, daar draait het vaak om. Maar belangrijker is: wat levert het concreet op?

Van selling naar telling… naar selling

Content creëren louter om de content, dat werkt niet. De volgende logische stap? Content marketing! Vertrek vanuit een strategisch kader om doelgerichte brokjes content en verhaallijnen de wereld in te sturen. Soms leuk, soms engagerend, soms conversiegericht. Maar steeds met een duidelijk doel voor ogen. Is dit minder sexy dan last minute creatieve content uit je mouw schudden? Absoluut. Maar creativiteit en content formats zijn slechts een bovenlaag, géén fundament om op te bouwen.

Back to basics

Wie ben je? Hoe wil je jouw merk ‘zetten’? Wie zijn je doelgroepen? Wat verwachten zij? Wat wil je hen vertellen? En hoe kan je ze optimaal bereiken? Denk daar eerst over na en begin dan pas tactisch te plannen. Met een content funnel over langere termijn, opgedeeld in verschillende fases. Voor elke specifieke doelgroep voorzie je best een content planning als houvast, met concrete doelstellingen en KPI’s per onderdeel.

Waarom precies content marketing?

Simpel, omdat de markt er klaar voor is. Communicatie verloopt steeds meer geïntegreerd volgens een boeiende kruisbestuiving. Analoog en digitaal gaan hand in hand en versterken elkaar. Ook digitale media zijn de laatste tijd een stuk volwassener, met mogelijkheden die steeds dieper graven. Je kan bijvoorbeeld werken met eigen data (custom audiences en lookalikes), starten met retargeten en grondige metingen uitvoeren op vlak van traffic en conversie. We herhalen wat we al eens zegden: doe eens iets geks! Zo ontwikkel je uiteindelijk een aansprekende boodschap, voor de geknipte persoon, op het meest geschikte platform, op het ideale moment. En dat is meteen ook de essentie van succesvolle content marketing.

Genoeg woorden, tijd voor daden?

Neem gerust contact op met één van onze communicatieadviseurs, zij maken je graag wegwijs!