Strategie

Wat doet je merk ten opzichte van de markt en de concurrentie? Je marketing en communicatie erop afstemmen, is als een schaakspel. Wij spreken elkaar intern dan ook aan met de suffixen -pov en -asparov.

Elke klant en medewerker is een woordvoerder voor je onderneming, organisatie of overheidsdienst. Continu en via elk mogelijk kanaal. En dat in een versnellende en versterkende digitale context. Je product evolueert voortdurend en is nu misschien een service geworden. In die tijdsgeest is een scherpe strategie noodzakelijk: eenduidig stellen wie en wat je bent. Een ijkpunt zoeken. Leesbaar en consequent blijven in relatie met je doelgroep, klanten, medewerkers én concurrentie. 

Die strategie kan sturend zijn qua positionering of merkarchitectuur (de verhouding tussen merken of bedrijven) en mediaplanning.  Een merk is een niet te overschatten kapitaal, op korte en lange termijn. Ook je marketing en communicatie vergen onderbouwde keuzes, neergeschreven in een gedragen plan. Flexibel en ambitieus genoeg om te evolueren in de markt. Duurzaam genoeg om klaar te zijn voor een verre toekomst. 

Onze strategen helpen je graag om dit uit te dokteren en te doen werken. Niet gewoon out-of-the-box, maar op maat. Vanuit een heldere en onderbouwde analyse. Contextueel, gericht en juist. De methodologie varieert van marktonderzoek tot focusgroepen. Vanaf het eerste intakegesprek tot elke uiting is ons leitmotiv: impact creëren. 'Samenwerking’ is daarin een constante, want niemand kent je markt en merk beter dan jijzelf. Toch?

Tom
Van den Bergh
head of strategy and create

In februari 2010 kwam Tom terecht bij RCA Group als strategic director en even later werd hij ook partner in de organisatie. Als Head of Strategy and Create stuurt hij een gedreven team van thinkers, designers en developers aan. Dagelijks tekent, schrijft en denkt hij plannen en merken uit voor een breed portfolio van klanten in de overheidssector, B2B en B2C. Hij zit al meer dan 15 jaar in het vak en leerde het klappen van de zweep kennen bij o.m. CD&V als directeur communicatie. Tom vulde zijn studies in sociaal werk en grafische vormgeving aan met tal van opleidingen in strategische marcom, branding en design, o.a. aan de UAMS, Vlerick en Hyper Island. Is hij niet op kantoor, dan vind je hem gegarandeerd ergens terug met zijn neus tussen boeken en trendrapporten.

Meer info: