
Nieuws en verhalen maken, bewaken én verspreiden. Dat is het doel van dit expertcenter. Onze consultants, creatieven en marketeers doen dat samen met onze klanten, op verschillende manieren. Van pr- en reputatiemanagement over content-, socialmedia- en influencermarketing tot crisiscommunicatie en mediatraining.



In een wereld waar transparantie de norm is, blijft corporate communicatie aan belang winnen. Af en toe eens een persbericht uitsturen is dus lang niet meer voldoende. Video’s, outdooractivaties, round tables, debatten, opiniestukken: ze verhogen je authenticiteit én je PR-ability. Daarom worden ze ook meer en meer gebruikt als corporate communicatiemiddelen naar journalisten.
Positieve aandacht van media en/of influencers voor je product: het is een kwestie van balans. Tussen ‘interessant voor jou’ en ‘interessant voor de journalist/influencer’. Die balans steunt op content, creativiteit en credibiliteit.
Stel je voor: een persbericht over de heruitgave van een grijze schoen, een classic van New Balance. Niet meteen spannend. Maar wat als danser en choreograaf Ish Ait Hamou in een video uitlegt waarom hij grijs wil zijn en niet zwart-wit? Dan springt de hele pers op je verhaal. En scoor je bij influencers en op sociale media.
- Corporate PR
- Product PR
- Media training
- Crisis communication
- Internal communication
- Content marketing
- Influencer marketing
RCA investeert in innovatieve lifestyle-marcom met Nightingale
Nightingale is een progressief marketing- en communicatiebureau dat innovatie, esthetiek en relevantie combineert in mode, food, automotive, design en tech. Ze zijn gespecialiseerd in strategische PR, content, exposure en branding, met kantoren in Antwerpen en Amsterdam. En nu ook in Hasselt. RCA versterkt – na een meerderheidsparticipatie – haar creatief netwerk met Nightingale op vlak van lifestyle-marcom. Nightingale kan op haar beurt rekenen op de full-service expertises van RCA. De complementaire visie van beide bureaus zal afstralen op de synergie tussen de teams en het werk, om zo een nog grotere impact te genereren op het creatieve speelveld in de Benelux.
our work
some thoughts
finance finest

Financiële communicatie gaat over meer dan cijfers. Het is een strategisch instrument in de relatie met je stakeholders. Maar hoe pak je dat aan?
Met professioneel advies en ondersteuning van Finance Finest, een sterk en onafhankelijk netwerk. Opgericht door RCA, Hibou en Backstage communications. Bemand door experts in financiële en zakelijke communicatie uit België, Nederland en Luxemburg.