Nyrstar is een internationale onderneming in metalen, met een marktleiderspositie in zink en lood. Het bedrijf telt meer dan 4.000 medewerkers, met meer dan 600 in de zinksmelters in Balen en Pelt. Dat grote team wilden ze uitbreiden met 20 gemotiveerde operatoren met ervaring in een industriële of technische omgeving. Om die te vinden, besloten ze een jobweekend te organiseren. En wij mochten de inschrijvingen verzorgen.

Jobweekend

Een uitdagende omgeving. Een warm team. Opleidingskansen. En de nodige waardering voor je inbreng. Dat is werken bij Nyrstar. Om al die troeven te tonen aan potentiële nieuwe medewerkers, zette het bedrijf een jobweekend op poten. Na hun inschrijving mochten kandidaten langsgaan bij Nyrstar voor een eerste kennismakingsgesprek. Als dat goed verliep, kregen ze een uitnodiging voor het jobweekend. Was er daar sprake van een klik? Dan lag er meteen een vast contract op tafel.

Van bussen tot bierkaartjes

Samen met het hr- en communicatieteam van Nyrstar ontwikkelden we een duidelijke key message: “Een vast contract als operator?” Die boodschap vertaalden we naar een no-nonsense en heldere campagne. Medewerkers kregen naamkaartjes en wagenstickers om het ambassadeurschap te vergemakkelijken.

Offline gingen we aan de slag met busaffichage op strategisch gekozen verbindingen, een halve pagina-advertentie in De Zondag, 20 m2-affichage in de buurt en bierkaartjes in de lokale horeca. Online bereikten we kandidaten met Facebookadvertenties, Google Display-ads en YouTube-prerolls. Team Nyrstar versterkte de campagne met de nodige pr-buzz.

Inschrijven? Zo gebeurd!

Om de beleving van de kandidaten te optimaliseren, zetten we in op een laagdrempelige inschrijving, telkens op maat van onze zorgvuldig geselecteerde media. Inschrijven kon via sms, een leadformulier op Facebook of het inschrijvingsformulier op de campagnesite. Op die op maat gemaakte site konden kandidaten ook alle informatie over het jobweekend terugvinden.

Het resultaat: 340 kandidaten

De cijfers liegen er niet om. Via Facebook alleen al telden we bijna 250.000 impressies bij bijna 35.000 mensen. Op YouTube werd de campagne 1.300.000 keer weergegeven. En op Google verscheen Nyrstar meer dan 21.000 keer bovenaan de zoekresultaten.

De campagnesite ontving bijna 5.000 unieke bezoekers en registreerde 240 kandidaten. Daarnaast verzamelden we nog 104 inschrijvingen via sms en 46 via het leadformulier. Na het gebruikelijke ontdubbelen landden we op maar liefst 340 unieke inschrijvingen. Het enige dat Nyrstar nog moest doen, was de beste 20 kandidaten kiezen. Een mooie campagne dus, met een nog mooier resultaat voor Nyrstar.

Going beyond together 
starts here.