Smile Safari is één van de voortrekkers op vlak van smartphone tourisme. Grootste groeipijn van dit bedrijf van ondernemer Hannes Coudenys? Een gebrek aan een duidelijk visueel systeem, zodat de grafische wildgroei kon worden tegengegaan.  Enter: wij.  

"Het logo blijft" (niet)

De klant was duidelijk en onvermurwbaar in de strategische workshop: “het oude logo blijft”. De Safari's waren immers dol op hun bekende logo met de mond, glimlach en ogen.

Nadeel: het werkte niet altijd op verschillende schalen en formaten. Brutaal als we waren, deden we toch een een ‘optioneel’ redesign van het logo. En dat viel in de smaak.

We behielden sommige elementen, maar verwerkten ze op een slimme manier in de typografie van het woordmerk. 
 

Kleuren & deuren

Zeggen dat kleur belangrijk is voor Smile Safari, is een open deur intrappen. Voor de nieuwe merkidentiteit selecteerden we een doordacht kleurenpalet, dat de levendigheid van Smile Safari weerspiegelt.

We kozen ook drie lettertypes die goed samenwerken en het unieke karakter van Smile Safari benadrukken. Oh, en patronen natuurlijk. Vééééél flashy patronen. 

Smile saloon

Deze case bewijst dat het — vroeg of laat — loont om een slim merksysteem te bouwen. Het zorgt voor duidelijkheid, meer herkenbaarheid én een betere connectie met het doelpubliek. We creëerden zelfs een submerk voor hun eigen snackbar 'smile saloon'.

Going beyond together 
starts here.