De voorbije jaren organiseerden we voor Ricola tal van pr-acties, waaronder heel wat primeurs. Zin in een terugblik?

De Kruidenwereld van Ricola

In oktober 2022 opende Ricola samen met ons haar eerste pop-up in België: de Kruidenwereld. Het was de allereerste keer dat Ricola in België zo’n evenement voor het grote publiek organiseerde.

De pop-up in hartje Brussel dompelde je helemaal onder in de wereld van kruiden via tal van workshops en activiteiten. Door de traditionele kruidenwereld opnieuw te interpreteren, liet Ricola het publiek kennismaken met de vele troeven van de 13 verschillende planten.

Wij hebben dit unieke pers- en influencerevent helemaal uitgetekend en in goede banen geleid, van het zoeken naar de geschikte locatie over de inkleding en design van de pop-up tot het uitnodigen van de pers (en influencers uiteraard). Dankzij een sterke en pro-actieve samenwerking zorgden we zo voor een zeer succesvolle editie van de allereerste Ricola-pop-up.

Op naar de Zwitserse bergen

In 2022 organiseerden we ook de eerste Belgische persreis naar Zwitserland. Met 10 influencers en journalisten trokken we de bergen in om de kruidenwereld van Ricola te ontdekken.

Kruidenboer Magali en haar zoontje namen ons mee door de kruidenvelden die door bijna 100 kruidenboeren worden onderhouden. Ze vertelde over de prachtige samenwerking waarbij Ricola haar partners ziet als een deel van het familiebedrijf.

Verder stonden onder meer een DIY-workshop op het programma, een barbecue in de Ricola Herb Garden, die alle kruiden in al hun diversiteit toont, en een uiteraard een bezoek aan de enige Ricola fabriek ter wereld. Want de kruiden worden niet enkel in Zwitserland geteeld maar ook tot bonbons verwerkt.

De eerste Belgische merkambassadeurs

In 2023 introduceerden we met Emilie Dupuis en Anke Buckinx de eerste Belgische merkambassadeurs van Ricola. Twee sterke vrouwen die fan zijn van de iconische bonbons en ze altijd mee hebben in hun auto of handtas. Ze delen ook de passie voor kruiden, de kracht van de natuur, duurzaam ondernemen en eerlijke handel. We werken samen met hen aan mooie socialmediacampagnes en events. 

Een nieuwe smaak

In 2023 werd Framboos Citroenmélisse geïntroduceerd als de nieuwe smaak van Ricola. Een revitaliserende bonbon die je een perfecte boost geeft. Hiervoor werkten we een pr- en influencercampagne uit met verschillende fases.

Maar liefst 30 journalisten en 20 influencers ontvingen een op maat gemaakte PR Experience Box, waarvoor we een samenwerking met Brabantia aangingen. Dankzij de Box kon je de nieuwe smaak met zijn twee hoofdingrediënten ervaren: verschillende receptjes zorgen voor verschillende manieren om de nieuwe smaken te ontdekken.

Een officiële perslancering en een belevingsinstallatie op onze persdagen in Antwerpen maakten de campagne compleet. 

Going beyond together 
starts here.