Wibra moest in 2020 een aantal minder rendabele winkels sluiten. Dat zorgde voor heel wat negatieve media-aandacht. Het was dus heel belangrijk dat de winkels die wel openbleven hier niet onder zouden lijden. Wij gingen de straat op, trokken de aandacht en zorgden voor traffic. Deze zomeractivatie was een van de onderdelen die bijdroegen aan de positieve doorstart van Wibra in België. Momenteel worden er zelfs terug winkels geopend.

Wibra On Tour

We organiseerden een zomeractivatie ‘Wibra on Tour’ op een aantal locaties in België. Per dag clusterden we verschillende filialen en trokken we met een Wibra-branded Volkswagenbusje, beachflags en een promoteam in zomertenue de straten in. Een promotioneel aanbod zorgde voor een sense of urgency (of was het de lokroep van Dasty?) om de winkels te bezoeken. Een kraslot in samenwerking met Sunparks deed de harten sneller slaan. Advertenties in De Zondag en 7Dimanche kondigden de actie aan en waren een tool om klantendata te capteren.

Wibra is #goedbezig

Wibra kwam weer positief in de aandacht. De actie werd ook sympathiek onthaald: in totaal werden 24.000 flyers en 20.000 krasloten uitgedeeld. De bon in De Zondag en 7Dimanche zorgde voor gegevens van bijna 8.000 potentiële klanten. Deze activatie kaderde in een brede samenwerking, waarbij we Wibra helpen om hun Nederlandse strategie bij te sturen voor België.

Samen verder gaan 
begint hier.