Fervent TikTok-gebruiker? Dan ben je vast wel eens een #cleantok tegengekomen. Contentcreators geven er de beste schoonmaaktips om je huis spic en span te maken. De favoriet? De Scrub Daddy, uitblinker in de cleantoks. Wibra breidde recent haar schoonmaakgamma uit met deze immens populaire Scrub Daddy en The Pink Stuff, en speelde zo zeer snel in op de #cleantok-trend.

TikTok: trends en connecties

Trends volgen elkaar razendsnel op. Zeker op TikTok. Met een proactieve en meedenkende klant als Wibra was de go snel gegeven om TikToks te maken. Enkele uren later waren we al vier enorm leuke cleanToks aan het produceren. In-house. We haakten in op relevante trends, relevant voor de doelgroep, met onze 100% native gemaakte videos. En dat heeft het algoritme graag. Het hele schoonmaakassortiment van Wibra passeerde de poetsrevue: van de vloermop met sprayfunctie over de Scrub Daddies tot de koelkastgeurverwijderaar.

Wibra was reeds populair bij cleantokkers in Vlaanderen en Nederland, vooral dankzij sterproduct Dasty. In Wallonië verliep de opmars iets trager. Logisch, want Wibra is daar niet zo bekend als in Vlaanderen en Nederland. Die mindere connectie met het publiek is ongunstig voor het algoritme. In Vlaanderen en Nederland bereikten we daarentegen wel veel cleantokkers. Proper, toch?

Blinkende resultaten

Op 1 week: van 0 naar meer dan 500 volgers. De video’s scoorden vlotjes 25.000 views en 400 likes, wat voor organische content, in één week, een schitterend resultaat is. Deze succesvolle content wordt nu ook geboost via TikTok en Instagram Reels met een klein budget, om zo het succes te maximaliseren. De hyperrelevantie van de video’s, en het inspelen op trends, maakt dat we de advertentiekosten laag kunnen houden, en toch een zeer breed publiek kunnen bereiken. Snel schakelen, met de juiste content voor de juiste doelgroep: da’s uitblinken.

www.tiktok.com/@wibrabelgie
www.tiktok.com/@wibrabelgique

Samen verder gaan 
begint hier.