Met een miljoen bezoekers per jaar is het Domein Bokrijk zonder twijfel een van de grootste toeristische trekpleisters van het land. En terecht. Bokrijk is meer dan een verzameling van knappe historische gebouwen. Bezoekers gaan ernaartoe voor kwaliteit, design en beleving. Maar deze sterke economische speler wilde graag verder groeien. En wij mochten hen daarbij helpen.

Naar één sterk merk

Bokrijk biedt bezoekers een unieke kijk op het hedendaagse leven, vanuit het verleden. Het gaat over ons allemaal. Hoe we vandaag werken, leven, denken, maken … Bokrijk is het levende bewijs van wat de tand des tijds doorstaat. Van wat echt is, niet fake. En wat is er nu echter dan iets met je handen maken? En waar kan je dat beter beleven dan in Bokrijk? Vandaar: maak het echt mee. Deze nieuwe merkinvulling trekken we door in kleur en beeld. We tonen het echte Bokrijk. Met een nieuwe stijl van fotografie, waarbij open lucht primeert op een kunstmatige fotostudio.

Een unieke en authentieke beleving 

De strategie? Die kruiden we met wat meer commerciële marketing. Maar wel zonder de identiteit uit het oog te verliezen. We tonen verschillende attracties en aspecten van Bokrijk, die we telkens koppelen aan authentieke zintuiglijke ervaringen. Affiches, advertenties, banners, folders, nieuwjaarskaarten, pins, programmaboekjes, scheurplattegronden, stickers … We maakten het allemaal. In het Nederlands, Frans, Engels, Duits, Russisch, Chinees en Japans.

Van Bruegel tot bier

In 2019 en 2020 stond bij Bokrijk alles in het teken van de Wereld van Bruegel. Tijdens een internationale interactieve expo konden bezoekers de wereld en werken van de oude meester op een unieke manier beleven. Wij ontwikkelden hiervoor advertenties, brochures, banners, uitnodigingen, ontdekkingskaarten enzovoort.

In april 2019 lanceerde BKRK ook haar eigen ambachtelijk gebrouwen bier, de Wildeman. Vernoemd naar een personage uit een van de werken van Bruegel. Ook wij voegden hier weer heel wat ingrediënten aan toe: informatieve fiches, menukaarten, uitnodigingen op bierviltjes, persconferenties …

Vakmanschap is springlevend

Erfgoed en ondernemen gaan hand in hand. Het Bokrijk Magazine Vakmanschap zet die complementaire vakmanschapswerking van Bokrijk nog eens extra in de kijker. Met een focus op kennisoverdracht, innovatie en cocreatie. In woord en beeld tonen we de relevantie van vakmanschap vandaag. Een knap staaltje vakwerk, al zeggen we het zelf.

Samen verder gaan 
begint hier.