Het Poetsbureau kende een stevige opmars op relatief korte tijd. Probleem van zoveel groei? De dweil dekte de lading al even niet meer. De RCA Brandstudio trok zijn werkplunje aan en kwam op de proppen met een fonkelnieuwe naam én merkarchitectuur. Proper gedaan, al zeggen we het zelf. 

Het Poetsbureau: een sterk merk in Vlaanderen in de dienstenchequesector. Met bijna 9000 werknemers op enkele jaren tijd zit uitblinken in het dna van het schoonmaakbedrijf. Maar de ambitie ging verder: constant blijven investeren en innoveren.

Dit schitteren zal voortaan gebeuren onder het nieuwe koepelmerk Glowi, dat door de RCA Brandstudio werd bedacht. De nieuwe merkarchitectuur faciliteert de evolutie van het dienstenchequebedrijf naar een dienstenbedrijf.

De nieuwe structuur telt drie pijlers: 

  • Glowi jobs wordt de nieuwe naam voor alle bestaande en toekomstige activiteiten in de arbeidsmarkt. 
  • Glowi facilities groepeert alle bestaande schoonmaakactiviteiten van ‘Het Poetsbureau for business’.
  • Last but not least: Het Poetsbureau blijft een aparte tak binnen de evolutie naar dienstenbedrijf en wordt ‘part of Glowi’.

Het kind en het badwater 

De vraag? Hoe konden we vanuit de sterke fundamenten van Het Poetsbureau een nieuw merk creëren, met zorg en respect voor de eigenheid en de waarden? Het was onze taak om tegelijk het aanwezige merkkapitaal te koesteren — en toch verder te schrijven aan een nieuw verhaal. 
 

Merkenstructuur 

De nieuwe merkenstructuur creëert zuurstof voor uitbreiding van de activiteiten. Futureproof, dus. Glowi doet in Vlaanderen niet langer enkel huizen stralen maar zorgt de hele dag voor uitblinkers. Thuis, op het bedrijf en op de job.
 

Allo allo, radio?

RCA ontwikkelde elk touchpoint van de grootschalige mediacampagne, wat Glowi meteen het nodige elan geeft. De tv-commercial vertoeft in Wes Anderson-achtige sferen. De radiospots zorgen voor een tactische injectie.  
Daarnaast zorgden we voor de vlekkeloze transitie van alle sociale media-merken en -kanalen en het volledige PR-luik. Full blown, full service. Daar blinken we toch even van.

Samen verder gaan 
begint hier.