RITCS en KCB zijn twee prestigieuze academies, waar Europa’s grootste talenten worden gevormd. Ze kwamen bij ons aankloppen met twee uitdagingen. 1) Zorg voor een nieuwe look and feel voor beide academies. En 2) Creëer een visueel systeem dat de merkarchitectuur weergeeft en de merken (EhB, RITCS en KCB) logisch met elkaar verbindt.

Logo’s: Het startpunt  

We besloten de logo's meer persoonlijkheid en karakter te geven. Tegelijkertijd wilden we de band tussen beide versterken. Door van het bestaande logo van het moederbedrijf (EhB) een soort 'copyright-symbool' te maken, creëerden we een — subtiele — visuele verbinding.

Kleurenpalet

Om het unieke karakter van elke school te benadrukken en hun onderlinge relatie in balans te houden, selecteerden we verschillende gemeenschappelijke basiskleuren. Hier voegden we voor elke school een paar unieke kleuren toe.  Het bordeauxrood en brons voor KCB roept een passend ‘koninklijk' gevoel op en sluit aan bij een klassieke theateromgeving en koperblazerssecties. Voor RITCS is het een explosie van geel, wat zorgt voor een iets modernere benadering. 

Grafische elementen

We bedachten enkele abstracte grafische elementen, geïnspireerd door oldschool theatertickets. Deze voegen een bijzondere dynamiek toe aan het geheel.

Sierlijke typografie

Beide merken maken gebruik van typografische elementen. Toch heeft elke school zijn eigen unieke stijl. Voor RITCS ontwierpen we zelfs een compleet unieke letterset.

RITCS & KCB hebben vandaag een merkidentiteit die zowel eigentijds als tijdloos is. Een identiteit die ervoor zorgt dat ze de juiste uitstraling hebben en worden gezien als de uitzonderlijke scholen die ze zijn.

Samen verder gaan 
begint hier.