

Logo’s: Het startpunt
We besloten de logo's meer persoonlijkheid en karakter te geven. Tegelijkertijd wilden we de band tussen beide versterken. Door van het bestaande logo van het moederbedrijf (EhB) een soort 'copyright-symbool' te maken, creëerden we een — subtiele — visuele verbinding.

Kleurenpalet
Om het unieke karakter van elke school te benadrukken en hun onderlinge relatie in balans te houden, selecteerden we verschillende gemeenschappelijke basiskleuren. Hier voegden we voor elke school een paar unieke kleuren toe. Het bordeauxrood en brons voor KCB roept een passend ‘koninklijk' gevoel op en sluit aan bij een klassieke theateromgeving en koperblazerssecties. Voor RITCS is het een explosie van geel, wat zorgt voor een iets modernere benadering.


Grafische elementen
We bedachten enkele abstracte grafische elementen, geïnspireerd door oldschool theatertickets. Deze voegen een bijzondere dynamiek toe aan het geheel.

Sierlijke typografie
Beide merken maken gebruik van typografische elementen. Toch heeft elke school zijn eigen unieke stijl. Voor RITCS ontwierpen we zelfs een compleet unieke letterset.
RITCS & KCB hebben vandaag een merkidentiteit die zowel eigentijds als tijdloos is. Een identiteit die ervoor zorgt dat ze de juiste uitstraling hebben en worden gezien als de uitzonderlijke scholen die ze zijn.





