Nooit te jong om te golfen
Daarnaast werkten we samen met TagMag om de jongere doelgroep aan te spreken. Vijf zorgvuldig geselecteerde influencers (Nathalie Van den Berg, Jeroen Van Es, Anouk Taeymans, Louise De Baets, Nathalie Vanheers) volgden het Start to Golf programma en brachten hier in korte video's verslag van uit.
Nog nooit groeide het ledenaantal zo sterk. Sinds 2020 blijven de ledenaantallen bij de golfclubs stijgen.
Golf Vlaanderen
Door deze aanpak konden we in twee waves werken. Wesley nam een kortere maar krachtige hero wave voor zijn rekening, terwijl de influencers bijna het volledige golfseizoen nieuwe content bleven posten.
Op Facebook en Instagram, waar de nadruk van onze campagne lag, genereerden we bijna 7,5 miljoen impressies, waarvan bijna 4 miljoen bij de doelgroep onder 35 jaar. Meer dan 11.000 mensen klikten door naar de Start to Golf landingpage. We telden bijna 750.000 engagements op de posts, wat een straffe engagementrate van 10,10% oplevert.
De influencercampagne haalde 100.000 contentviews, 2252 likes en 123 comments. De video in samenwerking met TagMag behaalde een reach van 202.000, met 89.400 views op Facebook en 19.000 views op YouTube.
En op het golfterrein?
Nog nooit groeide het ledenaantal zo sterk. 2020 werd een topjaar voor de golfclubs. En nooit werd er zoveel gespeeld als in 2020. Terwijl in België de gemiddelde golfer één keer per maand op de green staat, zagen we in 2020 pieken van één keer per week.