In 2015 verscheen NMBS op social media. Sinds dat jaar ondersteunen we de spoorwegen hierin met digitale consultancy. De focus ligt sinds 2018 vooral op reputatieanalyse. Structurele reputatiemonitoring vormt voor ons de hoeksteen van deze opdracht.

Om de reputatiemonitoring efficiënt te laten verlopen, werkten we een flow uit waarbij we door middel van keyword- en online monitoring verschillende rapporten kunnen maken. 

In onze kortetermijnvolumerapporten geven we een highlevelzicht op de conversaties over NMBS en wat de belangrijkste talkings topics zijn.

In de halfjaarlijks reputatierapporten duiken onze consultants dieper in de monitoringtools. We kijken onder meer naar zoekvolumes en sentiment, en brengen een uitgebreide analyse van de evolutie van de reputatie van NMBS in de voorbije maanden. 

Dankzij deze rapporten krijgt NMBS een heleboel inzichten die tonen wat de noden van de verschillende doelgroepen zijn. Ze gebruikt deze inzichten ook om haar corporate communicatie beter afstemmen op deze doelgroepen.

Aanvullend kan NMBS bij nood aan extra capaciteit steeds beroep doen op onze consultants voor onder andere communitymanagement en contentcreatie. Denk bijvoorbeeld aan het communiceren van werkzaamheden in een station of toptopicals zoals May the 4th.

Samen verder gaan 
begint hier.