Met 457 opleidingen, inclusief professionele coaching, voor werkzoekenden is Cevora enorm relevant voor een arbeidsmarkt waarin levenslang leren cruciaal is. Van bouw en studiebureaus over marketing en communicatie tot hr- en managementsupport: het aanbod is er eentje om u tegen te zeggen. Maar dat is nog veel te weinig geweten. Cevora kon dus wel een boost gebruiken in bekendheid en bereik. Daarom werkten we samen met hen een langetermijnstrategie met structurele campagnewaves uit.

Op zoek naar werkzoekenden

Drie op de vier werkzoekenden vinden een job als bediende na een opleiding bij Cevora. We vertrokken vanuit die indrukwekkende slaagcijfers om het opleidingsaanbod in de markt te zetten. En natuurlijk om inschrijvingen te genereren voor de bijbehorende infosessies.

Digitale trechter

De basis van de campagne? Funneldenken. We integreerden verschillende stapjes in onze campagne om de doelgroepen door het grote aanbod van Cevora te gidsen. Op basis van eerdere interacties, kregen ze telkens concretere info te zien in onze advertenties. Met de juiste boodschap op het juiste moment trokken we ze zo dieper in de funnel. Om uiteindelijk tot een inschrijving te komen. Mission accomplished.

Content & branding

Cevora was overal. Met testimonials in de vorm van native artikels op nieuwswebsites. Met boodschappen op vier niveaus om werkzoekenden te overtuigen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Maar ook Programmatic en Google waren deel van de mediamix. De campagne stuurde werkzoekenden naar een landingspagina. Daar vonden ze alle informatie. En konden ze zich natuurlijk inschrijven voor een opleiding.

Via een brandingcampagne werkten we ook aan de bekendheid van Cevora bij bedrijven. We gebruikten herkenbare situaties of problemen, waar de opleidingen van Cevora een oplossing voor bieden. Een flexibel copyconcept, dat we makkelijk konden toepassen op alle opleidingen.

Heeft het gewerkt?

Dat is natuurlijk de vraag … De onlinezichtbaarheid van Cevora steeg met 60% en er was vier keer meer onlineverkeer naar de campagnewebsite. Dankzij de vele affiches vonden nog eens meer dan 10.500 bezoekers hun weg naar de website. Dat alles zorgde voor twee keer meer online-inschrijvingen per dag voor opleidingen voor werkzoekenden. Dus ja, wij denken wel dat het gewerkt heeft.

Ander werk voor Cevora

Samen verder gaan 
begint hier.