In oktober was Sinterklaas al even in het land (en zoiets ging niet onopgemerkt voorbij) om zijn nieuwste lekkernij te inspecteren: de AppelSintjes.

Samen met BelOrta verraste Sinterklaas ons namelijk met een gloednieuwe, lokaal geteelde lekkernij. AppelSintjes zijn heerlijke, in België geteelde appels. Het idee ontstond volgens de goedheiligman tijdens een brainstorm met zijn pieten.

Of dat waar is blijft onduidelijk, maar de AppelSintjes bieden hoe dan ook een smakelijk en ecologisch alternatief voor de traditionele oranje vruchten die de Sint normaal per boot vervoert.

Sleep

Wij stonden in voor de volledige campagne, van strategie en concept tot executie en PR, en ontwikkelden teasers, productvideo's, social content, verpakkingsmateriaal, een samplingactie tijdens de intrede van de Sint in Antwerpen én een tekenwedstrijd.

Bekroond met brons 

En of onze AppelSintjes gesmaakt werden: 

  • 16.000.000 impressies
  • 34.694 bezoekers op de website
  • Tijdens de vijf weken durende campagne stegen de sales met maar liefst 54%
  • 94% van het verkoopvolume van BelOrta appels van het vorige jaar werd nu in vijf weken verkocht
  • Over het hele jaar steeg het verkoopvolume met 127% ten op zichte van het vorige jaar
  • BelOrta bereikte 40% meer visibiliteit op de winkelvloer ten op zichte het jaar ervoor

Straffe resultaten waar ook de jury van de Best Of Activation Awards niet naast kon kijken. Zij beloonden de AppelSintjes campagne met een bronzen award!  

Ander werk voor BelOrta 

Samen verder gaan 
begint hier.