Met meer dan 1.000 telers en 170 producten is BelOrta de grootste Belgische groente- en fruitcoöperatie én een van de marktleiders in Europa. Ze maximaliseren de inkomsten van hun telers door hun producten een commerciële boost te geven. Wij boosten dan weer de merkvoorkeur, zodat BelOrta evolueert naar een love brand. En uiteraard geven we er een serieuze patat op.

Van bekendheid naar voorkeur

Verse groenten en fruit zijn een categorie met weinig identiteit en eigenheid. Vaak is het een kwestie van bulk en huismerken. Toch is BelOrta erin geslaagd om haar naam te verbinden met deze categorie. In 2021 was ons belangrijkste doel de merkvoorkeur op te krikken. Want merkbekendheid was er al.

Sleep

De groenten en fruit van BelOrta waren de sterren van onze campagnes. Smakelijk beeldmateriaal combineerden we met een plezante copy. En dankzij de heldere merkarchitectuur die we uittekenden, kwam in alle uitwerkingen één herkenbare visuele stijl terug. Van OOH tot verpakking in de versrayon: overal serveerden we dezelfde merkidentiteit.

Onze mediastrategie maximaliseerde de share of voice (de verhouding tussen de communicatie-investeringen van BelOrta en die van andere spelers op de markt).

Van merkvoorkeur naar brand love

Onze aanpak in 2021 sloeg aan, zodat we in 2022 onze strategische doelstellingen konden bijschaven. Voor Vlaanderen werd merkliefde het speerpunt, terwijl op de Waalse markt de merkbekendheid het grootste werkpunt bleef. Daarnaast wilden we het lokale karakter van de BelOrta producten uitspelen, om ons te differentiëren in de markt.

De merkbekendheid in Wallonië stimuleerden we met tv-spots, terwijl radio de beste keuze bleek om de merkliefde voor BelOrta in Vlaanderen aan te wakkeren. Online combineerden we generieke voorjaars- en najaarscampagnes met specifieke productcampagnes, een always-on laag en conversation management.

Visueel trokken we de lijn van 2021 door, maar in copy stuurden we met "Heerlijk van hier" de messaging bij. Daarnaast zetten we met gesmaakte activatiecampagnes stevig in op merkbekendheid en merkvoorkeur.

Ander werk voor BelOrta 

Samen verder gaan 
begint hier.