Begin 2018 bracht New Balance de iconische 574 sneaker na exact 30 jaar opnieuw uit. Het sportieve merk koos er bewust voor om het klassieke grijze model naar voren te schuiven: het is tijdloos, past bij alles en laat zich niet dicteren door trends.

Om de herlancering kracht bij te zetten, doopte New Balance 15 maart om tot internationale ‘Own Grey Day’.

Fantast-Ish gestrikt

Als prikkelend voorsmaakje bezorgden we eerst een gedrukt grijs kaartje, omwikkeld met witte veters, aan diverse journalisten en influencers.

Door naar hun schoenmaat te vragen, weekten we meteen heel wat nieuwsgierige reacties los.

Op de dag van de herlancering verspreidden we een video die de kracht van grijs en een onafhankelijke levensstijl benadrukt. Daarvoor werkten we samen met Ish Aït Hamou, dé perfecte merkambassadeur. Hij is als danser, choreograaf, presentator, auteur en creatieveling van Belgisch-Marokkaanse afkomst in geen enkel vakje te stoppen. Hij is authentiek, inspirerend, geëngageerd én heeft een groot en gevarieerd bereik. Ideaal dus voor New Balance om in zijn voetsporen te treden...

Samen verder gaan 
begint hier.