Panta rhei, zei Heraclitus zo’n 2.500 jaar geleden. En daarmee bedoelde de Griekse filosoof dat ‘alles stroomt’, dat alles in de wereld in beweging is en dus voortdurend verandert. Dat gaat zeker op voor ons vakgebied. Verandering staat dan ook centraal in dit trendoverzicht rond employer marketing. Meer weten over de uitdagingen én kansen anno 2024? Vul jouw gegevens onderaan dit artikel in en download de uitgebreide whitepaper!

Trend 1: de opmars van AI

"Artificiële intelligentie transformeert employer marketing met efficiëntere analyses, persoonlijke mediaproducties en geavanceerde targeting."

Trend 2: holistische brandingstrategie 

"De convergentie van employer, corporate en consumer branding benadrukt het belang van een authentieke, holistische benadering voor het aantrekken en behouden van talent."

Trend 3: storytelling op de werkvloer

"Storytelling, versterkt door AI, verbindt en inspireert via authentieke werknemers- en werkgeversverhalen. Bedrijven kunnen zo het verschil maken in hun rekruteringsinspanningen."

Trend 4: geloofwaardigheid voorop 

"In een tijdperk van fake news is transparante en eerlijke communicatie over werk en bedrijfscultuur essentieel voor het winnen van vertrouwen en het aantrekken van talent."

Trend 5: werk met betekenis

"Een sterke bedrijfsmissie en zingeving worden steeds belangrijker, waarbij werk met betekenis zowel werknemers motiveert als talent aantrekt."

Trend 6: persoonlijke benadering

"Met een flinke dosis creativiteit kan je, binnen de veranderende spelregels voor gepersonaliseerde digitale advertenties, je gewenste doelgroepen alsnog persoonlijk bereiken."

Trend 7: belang van employee engagement

"Verhoogde focus op employee engagement door gepersonaliseerde onboarding en gebruik van nieuwe technologieën verbetert de werknemerservaring."

Trend 8: anders & elders aanwerven

"Innovatieve wervingsstrategieën die verder kijken dan traditionele cv's en inclusie bevorderen, worden essentieel in de competitieve arbeidsmarkt."

Trend 9: diversiteit en inclusie

"Actieve bevordering van diversiteit, gelijkheid en inclusie creëert een meer open, respectvolle en productieve werkomgeving, essentieel voor succes."

Trend 10: duurzame bedrijfscultuur

"Duurzaamheid geïntegreerd in de bedrijfscultuur trekt milieubewuste werknemers aan en versterkt het imago als maatschappelijk verantwoordelijke werkgever."

Meer weten over de uitdagingen én kansen anno 2024? 
Vul jouw gegevens in en ontvang de uitgebreide whitepaper!

Samen verder gaan 
begint hier.