RCA
Menu

180.000 people watching eSports

  • Jente Joris
16 3 2020

Thibaut Courtois klopt Stoffel Vandoorne in online F1-race.

Straffe kop hé. Dacht ik ook toen ie op Sporza.be stond te blinken. Zeker omdat ik het woordje online even gemist had. Gisteren keken meer dan 180.000 personen live naar de ‘Not the AUS GP’ en oftewel een online alternatief voor de afgelaste Australian GP in de Formule 1. Opnieuw, 180.000 personen. Live. Naar bijna à la minute opgezette eSports races met o.a. Max Verstappen en Thibaut Courtois.

Absurd? Absoluut niet. De analoge sportwereld staat compleet stil. En dan zoeken supporters en spelers alternatieven. De ene misschien in guilty pleasures op TLC maar voor een hele groep anderen is eSports een perfecte match. In de woorden van Jamie McLaurin, CEO van Veloce, het bedrijf achter de Not the AUS GP:

This is a huge opportunity for e-sports because for people who may have been watching the real sport and want to have something to watch and give them that fix, this may be able to provide a bit of that.

Gaming en topsporters zijn geen vreemden voor elkaar. Atleten hebben best wat downtime en in online gaming kunnen ze hun competitief kantje perfect kwijt. Zo zie je NBA spelers als Luca Doncic hun eigen livestreams via Twitch opzetten en zelfs teams wedstrijden tegen elkaar spelen. Zo lieten Phoenix Suns hun geplande wedstrijd tegen Dallas Mavericks toch doorgaan, alleen speelden ze via Twitch met hun 2 eSports spelers achter de knoppen. Daarnaast is eSports meer en meer deel van het trainingsregime, waarbij atleten aangemoedigd worden om reflexen te trainen door onder andere high intensity games te spelen.

 

esports banner

Die digitale alternatieven voor fans in combinatie met het meer en meer mainstream worden van eSports, betekenen dat het voor eSports boeiende weken worden. De analoge topsporters zijn een extra verbindende factor om het klassieke sportpubliek kennis te laten maken met het wereldje. De lockdown betekent dat ze time én money to spare zullen hebben. Online betting opportuniteiten voor eSports, eSporters die het opnemen tegen klassieke sporters en zo aan bekendheid winnen, fans die ontdekken dat een Call of Duty stream spannender is dan eender welke Rambo-film. Interesting times for eSports are coming en we volgen heel benieuwd de ontwikkelingen mee op.

Ohja, als je in de tussentijd dik anderhalf uur eSports-spanning wilt voelen, je kan de race hier herbekijken ;-)

Show some love, share this article
  • Deel op Facebook
  • Deel op Twitter
  • Deel op LinkedIn

Let's get in touch

Or call us +32 11 590 590

Some thoughts

 

 

21 2 2022

Facebook jobs gaat met pensioen

15 12 2021

Het eindejaarscadeautje van Meta: speciale advertentiecategorieën

24 9 2020

Googlezoekfunctie voor jobs, nu ook in België

  • Meer thoughts

Let’s talk

We zetten graag onze tanden in jouw merk. Dat kan gaan van een logo, over huisstijlopdrachten tot complexe denk- en designoefeningen, merksystemen en merkarchitecturen.

Daarover van gedachten wisselen? Graag! 

Let's get in touch

Or call us +32 11 590 590

  • Work
  • Blog
  • Agency
  • People
  • Newsroom
  • Jobs
  • Brandstudio
  • Contact
  • Digital hub
  • KMO-portefeuille
  • Nederlands
  • English
  • Français

Hasselt

Koningin Astridlaan 38
B-3500 Hasselt

Brussels

Silversquare
Kantersteen 47
B-1000 Brussel

  • KMO-Portefeuille
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Terms & Conditions
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
To top
RCA
RCA