Bayer Animal Healthcare

Productcampagne

Koekoek, tijd voor een creatieve Bayer campagne!

Producten verkopen tegen wormen, is dat saai? Ons creatief team dacht er anders over! Voor Bayer Animal Healthcare ontpopte RCA Group zich tot trouwe bondgenoot in de uitrol van een nieuwe campagne. Het doel? De producten Drontal Cat en Drontal Dog in de kijker zetten bij apothekers in Vlaanderen en Wallonië …

Consumenten weten doorgaans niet dat hun hond of kat 4 keer per jaar een inenting nodig heeft tegen diverse soorten wormen. Daarom lag onze strategische focus vooral op ‘disease awareness’ waarbij we de consument vooral wilden informeren over de gevaren en risico’s die parasieten veroorzaken op huisdieren én mensen. Ons creatief team stak de koppen bij elkaar en legde meerdere ideeën met originele insteek op tafel. Uiteindelijk kozen we voor het concept van de ‘Poepoepsklok’. Wablieft? Jawel, je leest het goed… Aangezien naast ‘disease awareness’ vooral het aspect ‘tijd’ een cruciale rol speelt in de communicatie, haalden we er een authentieke koekoeksklok bij. Maar wel in beeld gebracht via het achterwerk van een hond of kat… Uit die poep komt een vogeltje gevlogen met een wormpje in zijn bek en de glasheldere boodschap: ‘het is weer tijd om te ontwormen!’

Alle Vlaamse en Waalse apothekers kregen een exemplaar van onze opmerkelijke poster om op te hangen. Er staat wel geen productvermelding op, want de wetgeving rond openbare communicatie over farmaceutische middelen is erg strikt. 

We gingen op zoek naar een ervaren houtbewerker die van scratch af een klok kon bouwen. De honden- en kattenpoep werd er voor de fotoshoot speciaal op gemonteerd. Na de shooting ging onze partner in crime The Pickles aan de slag om de eindbeelden zo realistisch mogelijk te maken. De uitmuntende 3D-bewerking tilde de kwaliteit van de postproductie naar een erg hoog niveau, waarvoor dank! 

Om strategisch in te spelen op de jaargetijden, plaatsen we telkens een afgeleide advertentie met een Poepoeksklok die aangekleed is volgens het seizoen.

Bij de apothekers voorzagen we een originele dispenser met flyers waarop alle productinfo staat. In de dispenser zit een sensor met een vogeltje dat ‘koekoek’ roept telkens als je er langsloopt. Zo trekken we zeker de aandacht van elke bezoeker en potentieel huisbaasje!

Apothekers die beschikken over een big screen, kunnen onze Poepoepsklok geanimeerd tonen. Gezien het publieke karakter van dit medium wordt hier wel geen product op vertoond.

 

Team

  • Communicatieadviseurs:Svea Thielen, Stéphanie Perugio
  • Strategic / creative director:Tom Van den Bergh
  • Junior art directors:Bruno Hansen, Joris Bochman
  • Copywriter:Tom De Vliegher
  • Grafisch vormgever:Claudia Poorters
  • Traffic manager:Caroline Leyssens
  • Productie:The Pickles

Meer info: