Strategie

Wat doet je merk ten opzichte van de markt en de concurrentie? Je marketing en communicatie erop afstemmen, is als een schaakspel. Wij spreken elkaar intern dan ook aan met de suffixen -pov en -asparov.

Elke klant en medewerker is een woordvoerder voor je onderneming, organisatie of overheidsdienst. Continu en via elk mogelijk kanaal. En dat in een versnellende en versterkende digitale context. Je product evolueert voortdurend en is nu misschien een service geworden. In die tijdsgeest is een scherpe strategie noodzakelijk: eenduidig stellen wie en wat je bent. Een ijkpunt zoeken. Leesbaar en consequent blijven in relatie met je doelgroep, klanten, medewerkers én concurrentie. 

Die strategie kan sturend zijn qua positionering of merkarchitectuur (de verhouding tussen merken of bedrijven) en mediaplanning.  Een merk is een niet te overschatten kapitaal, op korte en lange termijn. Ook je marketing en communicatie vergen onderbouwde keuzes, neergeschreven in een gedragen plan. Flexibel en ambitieus genoeg om te evolueren in de markt. Duurzaam genoeg om klaar te zijn voor een verre toekomst. 

Onze strategen helpen je graag om dit uit te dokteren en te doen werken. Niet gewoon out-of-the-box, maar op maat. Vanuit een heldere en onderbouwde analyse. Contextueel, gericht en juist. De methodologie varieert van marktonderzoek tot focusgroepen. Vanaf het eerste intakegesprek tot elke uiting is ons leitmotiv: impact creëren. 'Samenwerking’ is daarin een constante, want niemand kent je markt en merk beter dan jijzelf. Toch?

Tom
Van den Bergh
strategic/creative director

Tom heeft een achtergrond in politieke communicatie, o.m. als directeur communicatie voor CD&V. Zo begeleidde hij o.a. de verkiezingscampagnes van 2006, 2007 en 2009. Hij volgde een opleiding als sociaal assistent en vulde dit aan met tal van opleidingen in (strategische) marketing en communicatie, o.a. aan de UAMS (Advanced Marketing en Communication Management) en Vlerick (Strategic B2B Marketing). In februari 2010 werd Tom aangetrokken als strategic / creative director voor RCA Group. In deze functie geeft hij strategisch advies aan een brede waaier van klanten in overheid, B2B en B2C. Verder stuurt hij het team van art directors en creative copywriters aan.

Meer info: