Triumph International Benelux

Lancering shapewear

  • Triumph International Benelux: Lancering shapewear
  • Triumph International Benelux: Lancering shapewear
  • Triumph International Benelux: overzichtsbeeld
  • Triumph International Benelux: shapewear
  • Triumph International Benelux: shapewear brochure
  • Triumph International Benelux: shapewear fotoshoot
  • Triumph International Benelux: shapewear fotoshoot Veronique De Cock
  • Triumph International Benelux: shapewear fotoshoot Veronique De Cock
  • Triumph International Benelux: shapewear fotoshoot Veronique De Cock
  • Triumph International Benelux: shapewear Facebook pagina

Let's

Triumph is een wereldwijd bekend producent van lingerie, ondermode, bad- en nachtmode. Het heeft zowel een vrouwen- als een mannenlijn. Sinds enkele jaren scoort Triumph met een eigen winkelformule. In de eigen winkels worden - naast Triumph uiteraard - ook de merken Sloggi en Valisere verkocht. In 2010 maakte de ‘shapewear’ (figuurcorrigerende lingerie) snel furore binnen de lingeriemarkt. Het doel was dus om ook de Triumph-shapewearcollectie in de spotlights te plaatsen.

Create

Voor de Benelux-campagne voor de Triumph-shapewear haalde RCA echte multichannel communicatie uit de kast. Zo voerden we met een internationale visual een klassieke campagne in een selectie van vrouwenbladen. Daarnaast zetten we ook in op atypische communicatievormen zoals product placement in modeproducties, rondetafelgesprekken en amusante fittingsessies. Tijdens deze sessies konden de mensen van de vakpers én de consumenten hun ervaringen uitwisselen. 

Impact

De keuze om naast de klassieke kanalen ook atypische communicatievormen te gebruiken, werkte erg verfrissend. Zowel oudere als jongere consumenten raakten ervan overtuigd dat Triumph-shapewear allerminst passé is. Meer zelfs, het werd een ‘wanna have’ die in geen enkele lingeriekast mag ontbreken. Dat toonden ook de verkoopcijfers aan.

Hierbij nog een quote van de klant zelf: "Weldoordachte aanpak van RCA: perfecte mix van image/product-advertenties en atypische producties!"