Intrum Justitia

Rekruteringscampagne op Linkedin en Facebook

  • Intrum Justitia: Rekruteringscampagne op LinkedIn
  • Intrum Justitia: Rekruteringscampagne op Facebook

Let's

Intrum Justitia is de Belgische en Europese marktleider in credit management. Dat is een eerder onbekende tak van de financiële wereld op de arbeidsmarkt. Voor zijn commerciële afdelingen zoekt Intrum Justitia vooral salesprofielen met een financiële achtergrond of interesse. Intrum Justitia geniet een goede reputatie bij zijn klanten en mag rekenen op een grote interne tevredenheid. Maar onbekend is nog altijd onbemind en sommige vacatures raken dan ook moeizaam ingevuld.

Intrum Justitia engageerde RCA met 3 doelstellingen:
  • De naamsbekendheid verhogen bij de specifieke doelgroep
  • Het invullen van de vacatures
  • De bezoekersaantallen op de jobsite verhogen 

Create

RCA koos ervoor om snel, budgetvriendelijk en efficiënt te rekruteren en de doelgroep proactief te bewerken. Daarom opteerden we voor de krachtige combinatie LinkedIn/Facebook. Een bannercampagne op de homepagina en de profielpagina’s van op voorhand geselecteerde profielen zorgde voor de nodige naamsbekendheid en branding. Na de brandingperiode kregen deze profielen een persoonlijke mailing in hun LinkedIn-inbox. Op hetzelfde moment van deze direct mailing stonden de vacatures ook online als LinkedIn-job postings. Om de traffic naar de jobsite te verhogen, schakelden we daarnaast ook Facebook-social ads in.

Impact

De campagne die RCA voerde, was kort en krachtig en liep slechts gedurende één maand. Maar de effecten van de InMail, banners en postings waren overduidelijk en werkten nog een hele tijd na. Hierbij de resultaten van de campagne:

  • De naam Intrum Justitia werd gezien door de doelgroep, die er actief en positief op reageerde
  • 11 van de 14 vacatures kregen een respons van hoge kwaliteit
  • De traffic naar de website steeg aanzienlijk tijdens de campagne en bleef ook de weken nadien - na een logische terugval - nog steeds aangenaam hoog. Het bounce percentage bleef erg laag en de bezoekers bezochten de site langer op zoek naar meer info