APCOR

Pr-plan

  • APCOR Corq Save Miquel website
  • APCOR Corq Save Miquel website
  • APCOR Corq Save Miquel teaser spandoek
  • APCOR Corq website
  • APCOR Corq website
  • APCOR Corq brochure
  • APCOR Corq perspublicatie
  • APCOR Corq perspublicatie
  • APCOR Corq perspublicatie
  • APCOR Corq fotoshoot kurk
  • APCOR Corq fotoshoot kurk
  • APCOR Corq fotoshoot kurk
  • APCOR Corq woonbeurs
  • APCOR Corq woonbeurs
  • APCOR Corq social media

Expertises

Let's

De kurkproducenten in Portugal zijn verenigd in de federatie APCOR. Die verdedigt de belangen van de Portugese kurkindustrie en promoot kurk als natuurlijk materiaal en product. 

APCOR vroeg aan RCA om een generieke campagne te voeren in de Benelux met als doelstellingen:

  • Zoveel mogelijk persaandacht genereren 
  • Het imago van kurkvloeren veranderen van 'oubollig' naar 'hip'
  • De verkoop van kurkvloeren stimuleren
 
Kortom, de doelstelling was om door middel van frequente en positieve redactionele aandacht in de pers een stijgende vraag en interesse te creëren bij verschillende doelgroepen. 

Create

RCA stelde voor de Benelux een volledig pr-plan op voor de periode 2010-2011. In functie van het beschikbare budget en de vooropgestelde prioriteiten en doelstellingen lanceerden we een resem initiatieven: 

  • Persreizen vanuit de Benelux naar Portugal 
  • Grote fotoshoot met kurk in hedendaagse interieurs
  • Website
  • Algemeen persdossier: '10 redenen om voor kurk te kiezen'
  • Persberichten
  • Save Miguel België (gelinkt aan Wereldmilieudag)
  • Woonbeurs Amsterdam/Nederland
  • New Cork Collection door een external designer (kurkvloeren)
  • Wedstrijd ‘Voor en na met kurkvloer’

Impact

Dit pr-project ging van start in maart 2010 en liep tot april 2011.

Er verschenen in België 115 persartikels en in Nederland 425 artikels.
 
RCA behaalde dan ook ruim de vooropgestelde doelstellingen:
  • Zoveel mogelijk exposure in de pers bekomen door frequente en positieve redactionele aandacht 
  • De perceptie veranderen: kurkvloeren zijn weer ‘in’!
  • Van een oubollig naar een hedendaags imago
  • Het opwaarderen van de positie in de optielijst ‘vloeren’: evolueren naar de 'top of mind'
  • De vraag naar en de verkoop van kurkvloeren stimuleren bij verschillende doelgroepen