Acerta

Brand building door geïntegreerde communicatie met focus op sales conversie

Let's

Acerta is één van de voornaamste HR-dienstverleners in België voor kleine en grote ondernemers. De groep is vooral gekend als ondernemingsloket en voor haar sociale en loonadministratie. Daarnaast biedt Acerta ook HR-services in de breedste zin van het woord en dit in elke groeifase van de onderneming.

In een sterk veranderend economisch klimaat met stijgende concurrentie wil Acerta een echte koploper zijn en zich profileren als de beste (HR-)partner op de markt. Om dit te realiseren, namen ze RCA Group onder de arm.

Wij vertaalden de doelstelling van Acerta naar concrete to-do’s met focus op de volgende actiepunten:

  • de naamsbekendheid verhogen
  • de sales stimuleren
  • het imago boosten
  • ...

Create

De kracht van mensen, daar draait het om bij Acerta. Een sponsoringovereenkomst met de familie Borlée en met Tia Hellebaut past perfect in dit plaatje. RCA Group organiseerde specifieke shootings, waarbij Tia Hellebaut samen met Jonathan en Kevin Borlée op de foto ging. Deze shootings leverden prachtige opnames op van deze ambitieuze, Belgische atleten en wereldkampioenen.

Om Acerta als sterk merk in de markt te zetten, ontwikkelde RCA een volledig nieuwe grafische look & feel voor de externe communicatie. Verder combineerden we above & below the line campagnes zoals TopTop krantenadvertenties,
billboards van 38 m2 en 20 m2, info voor de vakpers, beurzen, online campagnes, …

Daarnaast stonden we samen met Acerta in voor de ontwikkeling van een nieuwe corporate brochure en nieuwe productliteratuur.

Impact

Met een frisse en moderne benadering en een nieuwe grafische lijn willen we de perceptie over Acerta bij het grote publiek op lange termijn bijstellen. Dit ook door frequent in de media aanwezig te zijn en Acerta steeds als dynamische, jonge onderneming met een positieve uitstraling in de markt te zetten.